Омбудсманът Диана Ковачева препоръча на трите мобилни оператора у нас да не спират достъпа на граждани до мобилни и стационарни услуги по време на извънредното положение. Повод за препоръката са жалби на абонати, че при забавено плащане, дори с един ден, достъпът им до мобилни услуги е спрян.
„В ситуация като настоящата мобилната комуникация е връзката ни с роднини, със спешните служби и е част от работата ни. Без нея социалната изолация е труднопреодолима“, пише омбудсманът до мобилните оператори, изтъквайки, че много институции и голяма част от бизнеса са преминали на дистанционна работа, а учениците и студентите - на дистанционно обучение.
Ковачева обръща внимание, че в момента голяма част от гражданите са с драстично намалени доходи и без работа и е редно да бъде проявена социална чувствителност и разбиране към проблемите на клиентите, изпаднали във временно финансово затруднение.
В заключение общественият посредник дава пример с удължените срокове за плащане на ток и вода, изразявайки надежда, че тази практика ще важи с пълна сила и за телефонните и интернет услугите, предвид тяхната специфика и важност.