Вчера (27 февруари 2013 г.) в столичния хотел Шератон София Хотел Балкан бяха раздадени Десетите годишни награди за социално отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ). И тази година *Econ.bg беше медиен партньор.
За официалната церемония беше ангажиран Quatro Quartet – струнен квартет към Софийската филхармония. Водеща беше Евелина Павлова.
Наградите на БФБЛ се провеждат вече десет години, като отличават най-добрите проекти в сферата на корпоративната социална отговорност. Тази година за призовете се състезаваха рекорден брой – цели 85 проекта, разработени през 2012 г. от 49 компании от цялата страна. Което ще рече още, че повечето фирми участват с по няколко предложения.
Освен кръглата годишнина на Наградите, Българският форум на бизнес лидерите имаше и друг повод за радост – през 2013 г. се навършват 15 години от създаването му през 1998 г.
Преди да започне самото връчване на наградите, председателят Мария Шишкова благодари на предшествениците си за начина, по който са развили Форума през годините и за прекрасното наследство, което са ѝ оставили.
Според нея причината Наградите да стават все по-добри и по-популярни въпреки кризата в страната е, че самият Бизнес форум е създаден точно във време на криза – дори още по-дълбока. "Когато ти оцелееш в трудни времена, нищо не може да те спре", добави Шишкова.
И наистина, тази година цифрите говорят сами за себе си. От една страна е рекордният брой проекти, а от друга – средствата, събрани на традиционния Благотворителен бал, предшестващ церемонията по награждаването. В рамките на два часа и половина са събрани 25 000 лева, които впоследствие са станали 30 000 благодарение на дарението на Фондация "Америка за България", разказа председателят на БФБЛ.
Тя обобщи с цитат: "От тези, на които е дадено много, много се очаква". Кой по-добре би могъл да го каже, освен бизнес легендата Бил Гейтс, известен освен това и с благотворителните си прояви.
Мария Шишкова даде съвет на новото правителство, "което и да е то". "Поучете се от нашата приемственост", апелира тя хората, които тепърва ще вземат властта.
Награди
Ето и кои проекти спечелиха призовете на БФБЛ, разпределени в пет категории и две специални награди:
Инвеститор в знанието
Призът отличава компаниите, които работят усилено за повишаване качеството на образованието, подобряване квалификацията на младите хора в България и подпомагане на научната и изследователската дейност. Тази година за нея се бореха 23 проекта – рекорден брой.
I място: Анубис-Булвест за проекта „Електронни учебници"
II място: АстраЗенека България за проекта „По-информирани, по-здрави!”
III място: Солвей Соди за проекта „Академия „Иновация в действие"
Наградата си получават представителите на "АстраЗенека България". Снимка: Econ.bg/Марио Евстатиев
Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд
Тази награда поощрява успеха на компании, които се стремят към устойчиво развитие чрез непрекъснат професионален растеж на своите служители и реализират практически стъпки за подобряване условията на труд.
I място: Мобилтел за проекта „Work-Life Balance”
II място: Нестле България за проекта „Програма за развитие на служителите”
III място: Vivacom за проекта „VIVACOM Cares”
Инвеститор в околната среда
Награда, която отличава компанията с най-активна дейност за опазване на околната среда, създаване и използване на екологично чисти продукти или технологии.
I място: bTV Медиа Груп за проекта „Да изчистим България за един ден”
II място: Кока-Кола ХБК България за проекта „Моят Зелен Град 2012”
III място: Англо-aмериканско училище за проекта „Най-екологичната училищна сграда в Централна и Източна Европа”
Представител на Англо-американското училище в Панчарево получава наградата си. Снимка: Econ.bg/Марио Евстатиев
Маркетинг, свързан с кауза
Отличават се компании, които, рекламирайки своя продукт или услуга, в същото време декларират подкрепата си за определена социална кауза. Tя може да е материална (част от цената на продукта или услугата се отделя в полза на каузата), може и да е само под формата на добро послание, насочено към клиентите. Така потребителите не само се присъединяват към социално отговорното поведение на компанията, но и научават повече за нуждите на обществото.
I място: Ейвън Козметикс България за проекта „От любов към живота” – AVON срещу рака на гърдата
II място: Каменица за проекта „Каменица ФЕНкупа”
III място: АстраЗенека за проекта „Заедно за здравето на жената с любов!"
Представител на "Каменица" получава своя приз. Снимка: Econ.bg/Марио Евстатиев
Инвеститор в обществото
Приз за компаниите с най-сериозни бизнес практики, насочени към дългосрочно социално развитие и просперитет на общността, в която функционира, или на цялото общество.
I място: Болкан Минерал енд Майнинг за проекта „Ада тепе – история и настояще”
II място: Каменица за проекта „Алкохолът е лош шофьор”
III място: Мобилтел за проекта „Приеми дете. Създай бъдеще!”
Специални награди:
Зам.-посланикът на Великобритания у нас Катрин Барбър връчва наградата ENGAGE на представител на HP България. Снимка: Econ.bg/Марио Евстатиев
Награда ENGAGE - Хюлет-Пакард България
Награда за КСО политика на малко и средно предприятие - Еврофутбол