Отпускат 14,2 млн. лв. за представянето на малките ни фирми в чужбина

18.04.2013 | 17:20
по статията работи: Ралица Стоянова
Българският пазар е малък и компаниите трябва да се стремят към излизане навън, смята директорът на ИАНМСП
Отпускат 14,2 млн. лв. за представянето на малките ни фирми в чужбина

За една година ще бъдат отпуснати общо 14,2 млн. лв. за представяне на българските малки и средни предприятия (МСП) в чужбина. Предвидените средства ще бъдат усвоени в рамките на проект "Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия" по Оперативна програма "Конкурентоспособност".

Проектът беше представен на пресконференция днес от директора на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия (ИАНМСП) Никола Стоянов, предаде iNews.bg.

Общият му бюджет е 27,4 млн. лева. От стартирането му през 2010 г. са договорени 13,2 млн. лв., а до момента са изплатени 9,5 млн. лв., обясни Стоянов.

Срокът на изпълнението на проекта е удължен с една година - до 22 април 2014 г. Дотогава трябва да бъдат усвоени останалите 14,2 млн. лева.

От ИАНМСП предвиждаха през този период да бъде организирано участието на български фирми на 40 международни панаира. Вместо това броят на форумите ще бъде редуциран до 19, но те "ще бъдат по-мащабни и грандиозни", увери директорът на институцията. Участие в тях ще вземат повече предприятия (383), а щандовете им ще бъдат по-големи.

През следващите 12 месеца ще бъде подпомогнато представянето на 620 български фирми и търговски емисии в чужбина. Броят на участниците във всяка мисия ще се увеличи от 12 на 20 компании.

Никола Стоянов допълни, че до края на лятото малките и средни предприятия ще могат да кандидатстват за място в панаирите и мисиите по електронен път. 80% от разходите за участие ще бъдат поети от Агенцията, а фирмите сами ще си поемат нощувките и транспорта.

"Компаниите трябва сами да инвестират и да си търсят интереса. Едно безплатно нещо не струва нищо", обоснова се Стоянов.

1,7 млн. лева от парите по проекта ще бъдат вложени в търсене на търговски партньори на родни фирми зад граница. Очаква се в тази мярка да бъдат включени около 100 фирми от приоритетни отрасли като производството, индустрията и високите технологии.

Според експерта като цяло българският пазар е много малък и компаниите трябва да се стремят към излизане навън.

Сред останалите събития, включени в проекта, са 10 международни бизнес форума, които ще се проведат в България, както и 49 обучения за малки и средни фирми. Този път обученията ще бъдат разработени според етапа на развитие на дадена фирма - дали е стартираща или в по-напреднал стадий, обясни Стоянов, като поясни, че досега те са били твърде общи.

Той е на мнение, че трябва да се работи за образуване на клъстери. Когато се обединят, малките фирми ще могат да поемат по-големи поръчки и да излизат на чужди пазари.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 18.03   37 г. – Римският сенат анулира завещанието на Тиберий и обявява Калигула за император. 731 г. – Започва понтификатът на папа Григорий III. 922 г. –...