Повечето компании у нас ще зарадват служителите си с коледен бонус или тематичен подарък. Това показват наблюденията на лидера в областта на HR решенията Adecco България над 100 български и международни компании от секторите ИТ, аутсорсинг, телекомуникации, финанси, търговия и производство, базирани основно в София и Пловдив.
Много често в компаниите, където е предвидено раздаването на финансови стимули, размерът на коледния бонус е фиксирана сума, еднаква за всички служители и не е съобразен със заплатата и постигнатите индивидуални резултати.
Повечето от фирмите обаче ще заменят коледния бонус с тематични за сезона продукти и подаръци. Според специалистите от Adecco подаръкът цели емоционален ефект и заздравяване на връзката с организацията, чрез положително преживяване. И тази година коледните партита ще са основно виртуални, като компаниите прилагат все по-креативни идеи за сплотяването на екипите, имитиращи стандартния тиймбилдинг.
„Тенденцията от предишните години работодателите да са ориентирани към поощряване на доброто представяне и да плащат бонуси за постигнати резултати, а не за конкретни празници, става още по-осезаема през 2021 г. Тези бонуси ще се изплащат или в края на годината, или след приключване на финансовата година в началото на 2022г.“, коментира Ирина Йончева, HR Manager в Adecco България.
Работодателите се стремят да диверсифицират пакета от социални придобивки и компенсации, които дават на служителите си, за да отговорят на по-комплексните им потребности и индивидуалните им постижения. В под 1% от обявите за наемане на хора е отбелязана придобивката „коледен бонус“. Финансовите пакети, които се предлагат, включват ваучери, комисионни и бонуси, обвързани с представянето. Предоставят се и много материални, но не пряко финансови стимули, като акции и допълнителни дни отпуск. Като оставим настрана мотивиращия ефект на адекватното трудово възнаграждение, изключително търсена придобивка през последната година e възможността за работа от вкъщи - частично или изцяло, oтбелязва още Ирина Йончева.