Премиерът инспектира напредъка по строителството на автомагистрала „Хемус“

06.03.2020 | 14:40
по статията работи: econ.bg
Изграждането на „Хемус“ е водещ приоритет на правителството, защото ще осигури развитие на Северна България по начина, по който „Тракия“ подпомогна икономическата активност на южната част на страната ни
Премиерът инспектира напредъка по строителството на автомагистрала „Хемус“

Министър-председателят Бойко Борисов инспектира напредъка по строителството на автомагистрала „Хемус“ в участъците между Ловеч и Плевен и трасето в района на Търговище.

„Видя ли багерите, знам, че ще стане“, заяви премиерът Борисов при огледа на изграждащия се път Ловеч-Плевен. В инспекцията участва също заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той информира министър-председателя, че в това трасе подготвителните дейности, както и махането на хумусния пласт, вървят успешно. А всяка сутрин работниците преминават през инструктаж за безопасност на труда.

„Ако е било лесно, да са го направили досега. Но те стоят на жълтите павета, а после ще минават за минути и няма да знаят какъв къртовски труд е положен“, посочи премиерът Борисов. 

Изграждането на „Хемус“ е водещ приоритет на правителството, защото ще осигури развитие на Северна България по начина, по който „Тракия“ подпомогна икономическата активност на южната част на страната ни. Целта е аутобанът да е готов до 2024 г.

По време на огледа с премиера Борисов заместник-министър Нанков подробно се спря на напредъка при изграждането на различните подучастъци от трасето.

Най-сложен е близо 19-километровият участък при Угърчин. „За него Министерският съвет миналата седмица взе решение за отпускане на 668 747 лева за отчуждителни процедури“, акцентира Николай Нанков.

Очаква се другото лято да е завършено строителството в района на Търговище и Шумен – между пътните възли „Белокопитово“ и „Буховци“.

Другото трасе, инспектирано от премиера Борисов днес между Плевен и Ловеч, ще е с дължина близо 52 км от пътен възел „Боаза“ до пътен възел „Плевен“. Трасето е разделено на три подучастъка.

В първия - до „Дерманци“, ще има 4 моста, 2 виадукта и 2 пътни възела. По протежението на втория участък – до пътен възел „Каленик“, ще има тунел с две тръби за движение, и с дължина 387 м. Ще бъдат построени и девет виадукта като най-дългият ще е 1193,2 м и максимална височина на стълбовете 42 м. Ще се изграждат още 7 големи надлеза и подлеза, селскостопански връзки и площадка за отдих.

Третият участък – до п.в. „Плевен“, ще е с 6 виадукта, 9 подлеза и надлеза. В него ще има и две площадки за отдих и места за паркиране на тирове и леки коли  - от двете страни на магистралата.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 21.11   695 г. – Свети Вилиброрд е ръкоположен за пръв епископ на фризийците. 1344 г. – Започва строежът на сегашната катедрала "Свети Вит", когато епископът...