Ресорното министерство реже посредниците в рекламата на туризма ни зад граница

26.09.2023 | 09:05
по статията работи: econ.bg
Реформа в държавното финансиране на рекламата на българския туризъм зад граница предвижда поетапно да се премахнат всички посредници в маркетинговите дейности за чужбина
Ресорното министерство реже посредниците в рекламата на туризма ни зад граница
Снимка: под лиценза на creative commons

Реформа в държавното финансиране на рекламата на българския туризъм зад граница предвижда поетапно да се премахнат всички посредници в маркетинговите дейности за чужбина. Първата стъпка бе обявена в понеделник от туристическия министър Зарица Динкова.

Ведомството отвори процедура за кандидатстване, насочена към сдружения между 21 черноморски общини и местния туристически бизнес. Те ще се борят за общо 5 милиона лева, като трябва до 27 ноември да представят проекти на стойност до 400 хиляди лева всеки.

Ако бъдат одобрени, проектите ще се изпълняват през следващите 12 месеца и кандидатите ще получат от държавата 60% от стойността им. Останалите 40% трябва да осигурят или общините, или техните съдружници.

Това може да са туроператори, които използват въздушни превозвачи, може да са оператори на международни летища или обекти от местния туристически бизнес, а също и неправителствени организации, които популяризират културно-историческото наследство на региона.

Те обаче трябва да са подбрани така, че да не се рекламират конкретни места за настаняване, морски атракциони или места за хранене и развлечение. В насоките за кандидатстване пише, че подобни проекти няма да се финансират. Не се допускат и фирми, които са декларирали пред НСИ, че имат под 500 лв. приходи за 2021 и 2022 г., или изобщо не са имали дейност през тези две години.

Дейностите трябва да са насочени към увеличаване на популярността на дестинацията в Германия, Полша, Унгария, скандинавските страни и Великобритания.

“Един проект може да е и на по-висока стойност от 400 хиляди лева, но в такъв случай остатъка от парите трябва да осигури бенефициентът”, обясни шефката на кабинета на туристическия министър Марияна Кордова.

Държавата ще плати като аванс 50 на сто от парите по одобрените проекти, междинни плащания няма да има. Останалата част от средствата ще се изплащат след изпълнението на проектите, добави тя.

Потенциални бенефициенти по тази процедура са общините Аврен, Аксаково, Балчик, Белослав, Бургас, Бяла (Варненска област), Варна, Вълчи дол, Девня, Добрич-град, Долни чифлик, Дългопол, Каварна, Малко Търново, Несебър, Поморие, Приморско, Суворово, Царево, Шабла и Созопол.

“С тази програма правим реформа на парите за маркетинг и реклама на българския туризъм - ще бъдат отстранени посредниците, ще осигурим прозрачност и ще работим в партньорство с местните власти. Искаме туристическият бизнес да увеличи конкурентоспособността си”, каза при представянето на процедурата министърът на туризма Зарица Динкова.

“Смятаме обаче да разширим този модел, като го разработим според спецификите на регионите и вида туризъм”, каза още тя.

Според екипа на министър Динкова се планира реформата да се разшири и да се разработи и за други региони като Родопите, Розовата долина и други.

“Съфинансирането от страна на бизнеса дава възможност да се обединят и увеличат средствата, което означава, че парите на данъкоплатците са насочени за развитие на бизнеса и повече приходи. Това е важно предимство, заложено в програмата, и ресурсите не се разпиляват”, посочи министър Динкова.

Досега парите за национална реклама на България, които се движеха между 15 и 18 млн. лв. годишно и едва от тази година са над 20 млн. лв., се изразходваха или директно от министерството, или се търсеха ПР и маркетингови агенции за някои специфични дейности.

За 2022 г. например парите бяха разделени на три – една трета бяха платени от самото министерство на тв канали в 12 държави, които да пускат видеоклипове за летния туризъм в България. Една трета отидоха за същото за зимния туризъм, а малка част бяха поделени между фирми, които да рекламират в социални мрежи. Част от видеорекламите обаче

се наложи да бъдат изтеглени от излъчване в Русия и Украйна заради войната и бяха пренасочени към други държави.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 12.11   680 г. – Започва 6-ият вселенски събор в Константинопол. 1914 г. – Първа световна война: Османската империя обявява война на държавите от Антантата. 1918 г....