Правителството одобри Ръководство за разработване на Харта на клиента и Методология за измерване и управление на удовлетвореността на потребителите, съобщават от пресслужбата на правителството.
Основната цел на Хартата на клиента е да подобри достъпа до административни услуги, да насърчи повишаване на качеството на обслужването, да стимулира изискванията на потребителите и участието на служителите в усъвършенстване на предоставянето на услугите. Сама по себе си Хартата не е нормативен акт и не създава права и задължения, но помага на потребителите да разбират и защитават правата си по-добре, да изискват по-добро обслужване, да подават сигнали, жалби и предложения. Хартата е ясен, кратък и леснодостъпен документ, който информира за стандартите за обслужване, които, от една страна потребителите могат да очакват, а от друга, служителите трябва да познават и спазват. Препоръчва се обемът на хартата да е от 2 до 3 страници.
Методологията описва методите за обратна връзка, чрез които централната и териториалната администрация събират информация от потребителите за тяхната удовлетвореност от административното обслужване. Включено е изискване всяка администрация да изготвя годишен доклад за оценка на удовлетвореността на гражданите и бизнеса от качеството и начина на предоставяните услуги.