Софийското метро ще се разшири с още 5 нови станции, които този път ще продължават към „Студентски град“.
Това предвижда обществена поръчка за изготвяне на идеен проект за продължение на втората метролиния от метростанция „Витоша“. Прогнозната стойност на процедурата е 1,9 млн. лв. без ДДС, като избраният изпълнител ще има година и половина, за да изготви проекта.
Дължината на новото разширение е заложена да бъде 5 километра. Предвидени са тунелен участък, изпълнение на стартова и изходна шахта за тунелнопробивна машина, както и трапецовидна шахта за бъдещо отклонение в посока лифтова станция „Симеоново“.
През юли миналата година бе приет предварителен проект на ПУП за продължението, което тогава предвиждаше 3 метростанции до „Студентски град“. Оттогава досега обаче тази първоначална идея е претърпяла промяна и вече са заложени 5 метростанции.
Предвидено е разширението да тръгне от бул. „Черни връх“ от съществуващата метростанция „Витоша“. Ще преминава през кв. „Кръстова вада“, а след това и през бул. „Симеоновско шосе“, където е предвидено отклонение за продължение към лифтовата станция. Именно на третата метростанция е заложен и подземен паркинг.
Метростанция 1 – при кръстовището на бул. „Черни връх“ и ул. „Димитър Манчев“;
Метростанция 2 – при кръстовището на ул. „Проф. Васил Арнаудов“ и ул. „Стефан Савов“;
Метростанция 3 – при кръстовището на бул. „Симеоновско шосе“ и ул. „Проф. д-р Ив. Странски“;
Метростанция 4 – при кръстовището на ул. „Акад. Стефан Младенов“ и ул. „Проф. Атанас Иширков“;
Метростанция 5 – при кръстовището между бул. „Акад. Стефан Младенов“ и ул. „8-ми декември“ с ул. „Доктор Йордан Йосифов“.
Заложената дължина на пероните е 105 метра, а широчината – до 5 метра. Съвсем естествено са предвидени и всички съпътстваща електро, ВиК и други съоръжения.
В момента се строи разширението на третата линия до „Цариградско шосе“, което е с дължина 6 километра и 6 метростанции. Целият участък трябва да е готов през 2026 г. Освен това е в ход и строежът на междинна станция между „Обеля“ и „Сливница“. С добри темпове върви и разширението към „Левски Г“.