Стикер "Национално меню" в хотелите и ресторантите с българска кухня

25.09.2020 | 15:30
по статията работи: econ.bg
Според световно проучване относно нагласите при пътуване – храната и напитките са основен фактор при избора на дестинация
Стикер "Национално меню" в хотелите и ресторантите с българска кухня
Снимка: под лиценза на creative commons

Стикер "Национално меню" ще популяризира българската кухня в хотелите и ресторантите, съобщиха представители на работната група, която изготвя предложенията, предаде travelnews.bg, цитиран от "Монитор".

Брандът ще се поставя само на местата, които предлагат специализираните ястия. Експерти поясниха, че основната цел е чуждите туристи да се ориентират по-лесно и да търсят българската кухня.

Вече е факт и първата среща на групата по изпълнение на проект "Професионална селекция от традиционни български ястия и вина, обединени в Национално меню", която се проведе в Университета по хранителни технологии (УХТ) в Пловдив.

В събитието взеха участие експерти от браншовите организации – Национален борд по туризъм, Българска асоциация на заведенията, Асоциация на сомелиерите в България, Българска хотелиерска ресторантьорска асоциация, Съвет по туризъм Пловдив, Кулинарна лаборатория-Пловдив, Българска асоциация на професионалните готвачи, представителите на Регионалните управления по образование към МОН, бизнес партньори, преподаватели от УХТ, представители на професионалните гимназии по "Туризъм" от цялата страна.

В срещата участваха още зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева и Венелина Червенкова, началник отдел „Стратегическо планиране и продуктова политика в туризма“ в Министерството на туризма.

Проектът "Национално меню" е съвместна инициатива на Министерството на туризма и УХТ, която обединява усилията за превръщане на традиционната българска храна в разпознаваема „марка” на туристическия продукт По думите на ректора на УХТ проф. д-р Пламен Моллов това е първа стъпка в изграждането на атрактивен национален туристически продукт, който ще участва заедно с останалите забележителности на страната в рекламата ѝ по света.

Според световно проучване относно нагласите при пътуване – храната и напитките са основен фактор при избора на дестинация.

"С националното меню ще покажем пресечната точка между миналото чрез автентичните български кулинарни рецепти и настоящето – чрез модерните технологии за производство", посочи Георгиева. Тя изрази увереност, че стикерът "Национално меню", който предстои да бъде изработен, ще издигне престижа на заведението, което ще го носи.

В сформирания от УХТ екип участие вземат експерти от различни сфери на храненето и туризма с цел провеждане на обстоен анализ и оценка на характерните за отделните населени места типични храни и вина.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 21.11   695 г. – Свети Вилиброрд е ръкоположен за пръв епископ на фризийците. 1344 г. – Започва строежът на сегашната катедрала "Свети Вит", когато епископът...