Столичните общинари обсъждат наредба за анализ на транспорта в София

12.07.2023 | 15:30
по статията работи: econ.bg
Приемането на такъв нормативен документ се налага заради повишената инвестиционна активност в столицата, която е с най-голяма територия и население в България, както и значителната степен на моторизация в града
Столичните общинари обсъждат наредба за анализ на транспорта в София
Снимка: БГНЕС

Столичният общински съвет ще разгледа предложението на Наредбата за проучване, анализ и симулация на транспортното обслужване в София.

Приемането на такъв нормативен документ се налага заради повишената инвестиционна активност в столицата, която е с най-голяма територия и население в България, както и значителната степен на моторизация в града.

Необходимо е допълнително регулиране и обезпечаване на транспортните връзки и възможността за паркиране. С приемането на предложената от зам.-кмета Дончо Барбалов, главния архитект Здравко Здравков и съветника Зафир Зарков наредба ще се определи влиянието на инвестиционното намерение върху транспортното натоварване и условията за паркиране в зоната му на въздействие.

Предвижда се създаването и поддържането на Единен базов транспортен модел на Столичната община, въз основа на който ще се извършват симулациите и ще се осигуряват необходимите нива на транспортно обслужване.

Основните цели на документа са:

· доказване на транспортно-комуникационното обезпечаване на територията;

· влиянието на допълнителното натоварване на уличната мрежа и градската среда;

· осигуряване на възможност за добро ниво на транспортно обслужване на гражданите на столицата и гарантиране на техния жизнен стандарт;

· минимизиране и елиминиране на негативните влияния върху околната среда и хората.

Текстовете от Наредбата ще се прилагат при:

· одобряване на подробни устройствени планове, предвиждащи строителство на обществени сгради с разгъната застроена площ над 20 000 m и/или височина над 50 m;

· увеличаване на разгънатата застроена площ спрямо подробния устройствен план с повече от 20% в процеса на издаване на виза за проектиране;

· инвестиционни проекти на нови обекти с необходими или предвидени повече от 200 места за паркиране и гариране;

· при промяна на инвестиционните намерения след издаване на разрешение за строеж, както и при надстрояване, пристрояване и промяна на предназначението на обектите, когато същите водят до повече от 200 места за паркиране и гариране.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...