Наред с други уважавани бизнес училища и училището по мениджмънт към университетта в Йейл е част от нова тенденция, която има за цел да провери уменията на студентите си да разберат причините за емоциите.
Разликата между Йейл и останалите в случая е, че въпросният университет прибегнал до помощта на експерти от организацията за изследването на емоционална интелигентност EI Skills Group за създаването на собствен тест.
В последно време той се предлага при желание от страна на кандидат-студентите, като от Йейл уверяват, че той няма да бъде фактор в и без това силно селективния прием. Не е ясно обаче за какво точно ще се използват получените данни.
Идеята зад теста е, че лидерството включва умението да се разбират и управляват емоциите на хората, да се комуникира ефективно с тях, особено когато става въпрос за други култури.
„Един от ключовите моменти в теста е когато директно попитате хората колко точно емоционално интелигентни смятат че са. Тогава те често дават отговор, който няма общо с действителността“, коментира пред „Бизнес инсайдър“ Дейвид Карузо, един от създателите на теста.
„Това положение не е случайно“, продължава той „Някой може да си мисли, че чете емоциите на хората наистина добра, но ако не можете да разчитате сигналите, тогава не можете да получите и обратна връзка, че способността ви да четете мислите на другите, е слаба“.
Оценяването на уменията на студените също е сложна задача, тъй като в случая не съществуват правила и верни отговори в смисъла на традиционните тестове за интелигентност, казва Карузо.