Туроператорите и хотелиерите трябва да посочват коректно вида и категорията на мястото за настаняване

08.11.2018 | 13:00
по статията работи: econ.bg
Председателят на Комисията за защита на потребителите посочи, че все по-рядко се среща предоставянето на туристическа услуга в т.нар. некатегоризирани обекти, за разлика от минали години, когато това е било честа практика
Туроператорите и хотелиерите трябва да посочват коректно вида и категорията на мястото за настаняване
Снимка: под лиценза на creative commons

Туроператорите и хотелиерите стриктно и точно да анонсират в офертите и в рекламите си степента на категоризация на обекта, напомни председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по БНР във връзка с предстоящата кампания за декемврийските празници.

"Попадаме на случаи, в които обектът е категоризиран като семеен хотел или като къща за гости, а се рекламира като хотел. Това не е коректно, тъй като неслучайно Наредбата въвежда различни степени на категоризация и съответните изисквания, за да може даден туристически обект да получи тази категория”, коментира Маргаритов.  

Председателят на Комисията за защита на потребителите посочи, че все по-рядко се среща предоставянето на туристическа услуга в т.нар. некатегоризирани обекти, за разлика от минали години, когато това е било честа практика. Според него положителното развитие на сектора е свързано с две основни обстоятелства. Първо, желанието на самите търговци да повишат качеството на предоставяната от тях услуга. И второ – бдителността на потребителите, които все по-често сигнализират при проблем. 

В хода на разговора Маргаритов открои два от основните проблеми, от които се оплакват най-често потребителите: разочарованието от разминаването между описаното в офертата и обективната реалност и заблудите и нелоялните търговски практики при "ол-инклузив" пакетите. "Пазарът не може да бъде напълно изчистен от нелоялни търговски практики, но стремежът ни е да продължи положителната тенденция за подобряване качеството на туристическия продукт и в следващите периоди”, каза още председателят на КЗП. 

Маргаритов напомни, че и през предстоящия зимен сезон потребителите могат да подават сигнали за нарушения в туристически и търговски обекти чрез сайта на КЗП и на денонощния телефон 0700 111 22. "За да можем да реагираме своевременно и да извършим проверките възможно най-бързо с цел да установим какво е действителното положение, ще направим такова конфигуриране на нашите екипи, включително с колеги от други части на страната с не толкова активно присъствие на туристи през зимния сезон, че да имаме повече инспектори в планинските курорти и да можем да помогнем тогава, когато е необходимо”, добави той. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...