Докато много компании все още обмислят качествата на мобилните приложения, даващи достъп до тъй наречената добавена реалност*, шведският мебелен гигант IKEA вече прилага тези възможности на практика. Това се прави с надеждата компанията да спечели технологично ориентираните потребители, които не се разделят със смартфона или таблета си.
В предстоящият си годишен каталог за 2013 г. северната фирма прегръща идеята, че възможностите на добавената реалност могат да се използват за илюстриране на новите предложения в каталога по един интерактивен начин, информира TheStrategyWeb.
Новата дигитална функционалност ще даде на потребителите достъп до информация, която отсъства от хартиения каталог. Така през екрана на смартфона или таблета си те ще могат да създадат различни комбинации на мебели и аксесоари и дори да видят как би изглеждала новата в стаите на домовете им.
Каталогът ще се появи на 30 юли заедно с мобилно приложение, което ще стане достъпно през различните онлайн магазини на приложения.
*Добавена реалност (Augmented reality) – област от информатиката, която се занимава с комбиниране на данни от реалния свят с компютърно генерирани обекти.