Чувствали ли сте се некомфортно в метрото по време час пик – зяпани и притискани от всички страни, внимавайки да не настъпите някого и стремейки се да оказвате максимална съпротива на вълната от пътници, прииждащи с боен вик „Хайде още малко!“. Е, докато за пътниците в софийското метро това ежедневие изглежда ще се запази поне в обозримо бъдеще, то за тези, ползващи влакчетата под Ню Йорк, има надежда за едно по-качествено пътуване.
За нюйоркчани то идва под формата на проект за нови влакчета, чийто вътрешен дизайн е направен така, че да предпазва максимално отделните пътници от съприкосновение помежду им, съобщава технологичният сайт Gizmodo.com.
За целта метро властите на Ню Йорк са изпратили група от изследователи, които в продължение на три седмици трябвало да събират данни. Една от задачите им била да се взират и буквално да се завират в правостоящите пътници, карайки ги да се чувстват максимално неудобно.
Снимка:Gothamist
Експериментът установил, че хората предпочитат да изминат значителни разстояния в метрото, за да избегнат физическия контакт. Установено било, че голяма част от пътниците се трупали около вратите, вместо да се опитат да се промъкнат навътре поради факта, че при преминаването си ще се допрат до нечие друго тяло. Те дори предпочитали да стоят прави, вместо да заемат празно място, на което ще им се налага да се докосват до други хора.
За да решат тези проблеми, експертите от Ню Йорк предлагат създаването на влакчета с променено разположение на седалките и местата за хващане. В тях е наблегнато на отворените пространства, в които пътниците ще имат максимално улеснен достъп до всяка точка. Така тези, на които им се налага да пътуват по-дълго време, ще могат да заемат достъпните места в двата края на вагона (фигура C от плана). Пътуващите на къси разстояния ще могат да изпълнят равномерно цялата вътрешност на вагона, без да им се налага да задръстват пространството около вратите и да се блъскат с останалите.
Надяваме се подобни по-удобни влакчета един ден да станат действителност не само за нюйоркчани, но и за софиянци.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката,
предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!