Само големите производители на компютри ще оцелеят

15.02.2006 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Готови сме да инвестираме в България, за нас страната ви е много популярен пазар

 

Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG

 

  • От края на миналата година компютърното подразделение на IBM официално е част от Lenovo 
  • Цялото компютърно оборудване на олимпиадата в Торино е осигурено от компанията, като на игрите в Пекин след две години китайската компания също ще е партньор на МОK
  • България е важен за Lenovo пазар, тъй като според изчисленията ръстът на пазара тук стига до 80%
  • Искаме да създадем наши собствени софтуер и технологии, които да ни отличават от другите компании, заяви Брийм 

Каква е целта на визитата Ви в България?

Волфганг Брийм:

Посещението ми в страната ви е с две основни цели. Първо, искам да посетя клиентите си и бизнеспартньорите ни, един от които празнува 15-годишнината си. Втората причина са и самите олимпийски игри, които бяха открити в петък. 

Защо решихте да станете спонсори на Олимпийските игри?

Волфганг Брийм:

Както знаете, през декември 2004 г. Lenovo реши да купи компютърното подразделение на IBM, като сделката приключи окончателно в края на миналата година /за България това стана през август 2005 г./. От момента на вземането на решението за това действие беше ясно, че компанията, която е изключително преуспяваща в родната си страна - Китай, иска да стъпи на световния пазар и да се превърне в един от лидерите при производство на компютри на глобално ниво. В момента сме на трето място, а перспективите пред нас са добри. За да осъществим прогрес обаче, ни трябва реклама и затова през 2004 г. решихме да спонсорираме следващите две олимпиади - зимната в Торино през 2006 г. и лятната в Пекин през 2008 г. Освен това ние сме партньори на около 200 национални олимпийски комитета по целия свят. Олимпийските игри са един от редките моменти, когато въпреки конкуренцията между спортистите по света цари хармония. А игрите ще бъдат наблюдавани на живо от 1.5 млн. зрители, а още 1 млрд. ще ги гледат по телевизията. 

Какви са инвестициите в Олимпийските игри във финансов и технологичен аспект?

Волфганг Брийм:

 Ние ще осигуряваме компютърния хардуер за МОК за следващите 2 години. Не искам да споменавам цифри, но инвестицията ни е достатъчно голяма, за да се превърнем в спонсори на едно от най-мощните спортни събития на света. Всъщност в компютърно оборудване за олимпийските игри ние влагаме 800 ноутбука, 5 хил. компютъра и между 500 и 600 сървъра. Инвестициите не са свързани с правенето на бизнес с олимпийските игри - ние печелим уважение. 

А какви са плановете за развитието на Lenovo в България?

Волфганг Брийм:

За нас страната ви е много популярен пазар, тя и регионът са много важни за нас - тук в момента има голям ръст, което означава възможности за нас като нова марка и нова компания. Готови сме да инвестираме в тази страна. Компанията IDC изчислява, че ръстът на пазара е около 80%, и ако това е така, искаме да сме тук. Ние искаме да сме силна марка на пазара. Плановете ни са да увеличим не само приходите, но и печалбата си. Искаме да сме пазарен лидер при иновациите, където пазарът се развива най-бързо, а именно при мобилните технологии. В миналото сме били водеща компания, що се касае до последните технологии, и искаме да развиваме това. Целта ни е да увеличим мрежата си от дистрибутори - бизнесмоделът ни тук е индиректен и разчитаме на партньорите си, които продават продуктите ни на крайния потребител. Освен това ще увеличим гамата си продукти, тъй като в момента основните ни серии са предназначени за големи корпоративни клиенти и за малкия и средния бизнес. 

А как планирате да се разраствате на глобално ниво?

Волфганг Брийм:

След сливането с компютърното подразделение на IBM Lenovo стана третият по големина производител на компютри. Целта ни е да се разрастваме. Въпреки че компютърната индустрия не спира да се увеличава, възможностите за печалба при нея не са толкова големи, колкото при сървърите или софтуера. Очакванията на Gartner, IDC и всички други големи изследователски компании са свързани със самоизчистване на пазара, което ще стане много бързо през следващите няколко години, като ще оцелеят само най-силните. Втората ни цел е до увеличим оперативната си ефикасност. Искаме да увеличим производството си, което е 6 млн. компютъра на IBM и 4 млн. на Lenovo, или общо 10 млн. произведени машини. Целта на съвместното ни производство е да достигнем до по-бързи и по-добри компютри на по-ниски цени от всички, предлагани на пазара. Смятам, че това са непосредствените ни задачи, защото, ако ги изпълним, клиентите ще получават по-бързи компютри на по-ниски цени. От маркетингова гледна точка трябва да изградим международна марка, която да се свързва с две основни неща: качество, иновации. Потребителите ни знаят, че ние сме едни от най-добрите в света. Те знаят, че дори и след 2 или 3 години продуктите ни няма да са изгубили от стойността си, като искаме да се развиваме в тази насока, защото хората очакват от нас качество. В индустрията повечето компании вече не инвестират в изследвания, защото те купуват целия продукт, инсталират му софтуер, слагат логото на компанията си и го продават на добра цена. Ние обаче ще продължим да инвестираме и в бъдеще. Искаме да създадем наш собствен софтуер, наши технологии, които другите нямат във всички аспекти. Иновацията е областта, в която ще ни познаете винаги.


 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 04.07   1054 г. – Свръхнова с наименование SN 1054 е забелязана за пръв път от династията Сун, араби и вероятно от американски индианци в близост до звездата Зета Таури. За...