16 стъпки за добър край на работния ден

30.08.2013
по статията работи: Сара Божинова
Освен старта, финалът на работния ден също е от значение
16 стъпки за добър край на работния ден

След като ви запознахме с 16-те стъпки за добър старт на работния ден, публикувани в сп. „Форбс“, сега ви представяме и навиците за успешен завършек на деня. За да започнете сутринта на чисто, трябва да сте приключили предния ден по подходящ начин.

„Никой не обича усещането за несвършена работа докато е у дома с децата или вечеря със семейството, за това е важно да правите каквото можете, за да направите почивката си истинска когато излезете от офиса“, съветва д-р Майкъл Уудуард, организационен психолог.

Ето и кои са най-подходящите стъпки за приключване на работния ден.

Оценете списъка си със задачи.

Бъдете сигурни, че сте там, където трябва в списъка си със задачи и че сте постигнали колкото се може повече, казва Анита Атридж, кариерен консултант.

Ако можете да свършите набързо нещо от пропуснатото през деня преди да си тръгнете – направете го. Това ще спести от времето ви на следващата сутрин.

Прегледайте графика си за следващия ден.

Уверете се, че сте наясно за предстоящите обаждания и срещи през следващия ден. Можете да използвате и възможността за организиране на време в графика ви за нещата, останали за правене от днешния списък.

Съвещание с колегите.

В зависимост от предразположението на вашия шеф, може би бихте искали да се консултирате с него или нея относно статуса на проекта, по който работите, предлага Лин Тейлър, национален експерт по работната среда. Също така може би бихте искали да получите информация относно работния ден от колегите си. Това е и чудесна възможност за синхронизиране на работата и крайните срокове.

Почистете.

Никой не харесва усещането за влизане в бъркотия. Преди да си тръгнете отделете няколко минути да разчистите боклука, подредите документите и бюрото си. Това ще ви даде чувството за свеж старт на следващата сутрин.

По съшия начин почистете и мейла си, за да сте спокойни, че няма да пропуснете някое важно съобщение измежду тоновете спам.

Довършете административната работа.

Краят на деня е най-подходящото време да приключите с административната работа и задължения, които не изискват контакти по телефона или мейла. Вероятно максимизирате най-натоварената част от деня, за да се свържете с нужните ви хора. На края обаче е полезно да отбележите кого трябва да откриете утре.

Изключете.

Уверете се, че не оставяте зад себе си нещо, което би могло да ви разтревожи, когато излезете от офиса, съветва Уудуард. „Няма нишо по-неприятно от чувството, че нещо ви виси на главата“, добавя той.

Направете нов списък със задачи.

Отбележете какво трябва да постигнете на следващия ден и планирайте как ще организирате времето си, за да се справите с приоритетните си задачи. Най-вероятно ще допълните и разширите списъка си на следващата сутрин, но не вреди да имате предварителен вариант от предния ден.

Направете си равносметка.

За съжаление повечето хора не правят това. Според специалистите, ако отделите време да обмислите най-доброто постижение за деня си, това ще ви помогне да се чувствате по-свободни и да си отпочинете ефективно.

Казвайте довиждане.

Полезно е да се създават малки ритуали на работното място, които биха помогнали да се чувстваме по-добре в дългосрочен план. Една подобна полезна рутина е правилното „довиждане“ с колегите.

Устоявайте на последната минута.

Когато се приготвяте да си отидете вкъщи, опитайте се да не се увличате в последната минута от маловажни съобщения и обаждания, коментира Тейлър. „Въпреки най-добрите ви намерения да започнете на чисто следващата сутрин, може да се окажете затънали в скучни проекти или разговори с нисък приоритет.“, предупреждава експертът.

Оставете позитивна бележка.

Отбележете нещо, което се е получило добре, направете комплимент на колега за негово постижение или оставете благодарствена бележка на клиент, казва Уудуард. „Идеята е да откриете нещо позитивно, което ви кара да се чувствате добре относно работата си, и да се уверите, че това е последното нешо в ума ви, когато си тръгвате.“, добавя той.

Бъдете извън линия.

Не се страхувайте да изключите смартфона си или поне алармата за мейли. Кажете това на хората около вас и се уверете, че колегите ви разбират, че времето след работа е отделено за личния ви живот.

Планирайте превключването.

Превключването от работа към почивка е източник на стрес за много хора. Създайте план за пътуването от работното място до вкъщи. Може да направите времето си полезно като учите нов език в метрото или приятно - като слушате последният албум на любимата си група в колата.

Оставете стреса на вратата.

Когато си тръгвате от работа, бъдете сигурни, че оставате стресиращите и напрегнати усещания там, а не ги взимате със себе си. „Семейството ви има нужда от вашето присъствие, затова направете всичко възможно да оставите стреса на работа“, казва д-р Уудуард.

Приберете се вкъщи.

Не се опитвайте да оставате последен на работа. Ще се изтощите и вашата продуктивност ще се изпари, предупреждава Тейлър. Балансирайте работата и почивката си, за да постигате най-доброто, на което сте способни.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 21.11   695 г. – Свети Вилиброрд е ръкоположен за пръв епископ на фризийците. 1344 г. – Започва строежът на сегашната катедрала "Свети Вит", когато епископът...