Започнете 2013 г. на чиста глава и с поне малко вдъхновение. Сайтът за бизнес и предприемачество Inc.com дава 5 съвета, с помощта на които ще можете да се подготвите за предстоящите дни през новата година. Ако не сте успели да направите необходимото преди 1 януари, ще имате на разположение и първата седмица на първия месец от годината. Тогава обикновено всичко е сравнително спокойно.
И така:
Започнете и почистете имейла си – ако сте от онези, които рядко чистят пощата си, време е да запретнете ръкави и да изтриете ненужната кореспонденция. Оставете единствено съобщенията, които изискват от вас да предприемете специфично действие. Ще се изненадате от това, което ще откриете. Вероятно някъде там дори се крие и някоя възможност, която сте пропуснали през миналата година.
Бъдете безпощаден в чистенето. Изтрийте всичко, което е по-старо от 3 месеца.
Продължете с профилите си в социалните мрежи.
На първо време прегледайте приятелите си във Facebook. Ако не познавате някой от контактите си в най-голямата социална мрежа, значи той или тя просто не ви е приятел. Една от причините, поради която се губите в създадения от Марк Зукърбърг сайта, е, че прекалено много хора пускат прекалено много неща, които не ви интересуват.
Останете приятели единствено с онези, които ви интересуват. Нека бизнес контактите да останат за LinkedIn, а споделянето на новини - за Twitter. Така отново ще може да се наслаждавате на присъствието си във Facebook.
Продължете и вкарайте в ред профила си в социалната бизнес мрежа LinkedIn. Прегледайте с кого сте приятел и си изберете десетина души, които наистина могат да ви помогнат. Изпратете на всеки един от тях поздравление за новата година и започнете разговор. Вижте в кои групи членувате и излезте от онези, които вече не представляват интерес за вас.
Приключвайки с този вид "освобождаване", продължете и почистете бюрото си. Дори онези, които предпочитат бюрото им да е в безпорядък, биха оценили сложеното в ред работно място. Прехвърлете колкото е възможно повече информация от хартия на компютъра си. Електронното банкиране, факсовете и електронният подпис могат да ограничат ползването на хартия до минимум. Кой знае? Ако се постараете достатъчно, дори бихте могли да спасите едно-две дървета.
Накрая, но не последно място, определете петте си приоритета за първото тримесечие. Започнете годината с ясна цел. Отделете няколко часа и решете какви ще са петте ви най-важни задачи през тази година.
Решете към какво ще се стремите първите три месеца на годината. Разпечатайте списъка и залепете едно от копията на стената на офиса. Публикувайте друго на стената на банята у дома си и едно до монитора на компютъра си. Ще се изненадате приятно колко бързо ще се изпълнят поставените цели.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката,
предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!