6 начина да запазите служителите си щастливи (и работоспособни)

23.09.2013
по статията работи: Евгени Бърдаров
Умението да ръководите правилно екипа си е важно за успеха на бизнеса
6 начина да запазите служителите си щастливи (и работоспособни)

Няма значение какъв е  вашият бизнес – дали е в областта на строителството, или продажбите. Това, което трябва да помните е, че компанията ви не може да прогресира без хора. И директорите, и собствениците, и мениджърите по цял свят знаят, че умението да ръководят правилно екипите си прави разликата между „победите” и катастрофите за един бизнес.

Леонард Глик, професор по мениджмънт и организационно развитие в Североизточния университет в Бостън, преподава изкуството на мотивация на служителите. Ето и кратките съвети към предприемачите, които искат да запазят усмивките и продуктивността на служителите си, които Глик споделя пред американското издание „Форбс”.

1. Изградете чувство за принадлежност у вашия екип – Трябва да накарате служителите си да се чувстват така, сякаш притежават работното си място, а не просто да са с нагласата, че отиват на работа.

„Един от принципите на самоуправляващите се екипи е служителите да се чувстват лично отговорни за крайното производство или услуга, които клиентът потребява”. Един от начините да вдъхновите такова усещане е всеки член от екипа да е запознат с това, което останалите правят, да им е позволено да предлагат своите идеи за развитие и да чувстват, че са значими за целия процес на работа.

Ако длъжностите не са твърде специализирани, нека хората понякога да разменят задълженията си. "Всичко това ще допринесе за усещането "тази работа е моя", а в такъв случай повечето хора не биха искали това, което правят, да се провали, да бъде с лошо качество или клиентът да остане недоволен", казва Глик.

2. Доверете се на служителите си, когато им поставяте нови задачи – Някои служители искат да правят едно и също нещо отново и отново, докато не напуснат или не се пенсионират. Не се притеснявайте да им поставяте нови отговорности – това ще им позволи да израстват и да стават по-уверени в своите възможности и да се чувстват по-ценни за компанията.

Въпреки че за мениджърите това е риск, то по-лошо е служителите ви да „прегорят” или да се отегчат от работата, си обяснява професорът.

3. Дръжте хората си информирани  – Бизнес лидерите имат по-ясна представа от служителите си за работата като цяло. Струва си понякога да казвате на подчинените си какво се случва с компанията, как се развива тя, какви са новите предизвикателства, новите продукти. Неща, които мениджърите смятат за общи познания.

Разпространението на такъв тип информация засилва чувството у работниците ви, че те са важна част за организацията.

4. Вашите служители са възрастни – третирайте ги като такива – Във всяка работа има и лоши новини. Независимо дали са свързани с компанията като цяло, или е въпрос на индивидуален характер, с подчинените ви трябва да се държите ясно и почтено.

„Обикновено те могат да се справят с нещата”, казва специалистът. Ако решите да държите подчинените си на тъмно, да си спестите време или да избягвате неудобни въпроси, то това отлагане може да ви създаде доста главоболия. Обикновено слуховете са по-неприятни от реалността, а при липсата на знания хората правят точно това.

5. Вие сте шефът. И понякога трябва да го показвате (но разумно) – Въпреки че това зависи при различните сфери на дейност, има моменти, когато трябва да вземате решенията като лидер. Независимо от това, че се опитвате да покажете на служителите си, че работите при равни начала. В най-добрия случай трябва да имате едни добри и отворени отношения, без да демонстрирате, че сте им просто колега. Подобна непоследователност означава проблем.

6. Парите са от значение (но не толкова, колкото си мислите) – Заплатата е важен фактор, когато се наемат служителите, но след това източниците на мотивация обикновено са различни. Неща като предизвикателството от работата, целите й, възможността да се учиш, да се чувстваш полезен с това, което правиш, са важни елементи на мотивацията. Все пак служителите трябва да са с усещането, че трудът им се заплаща справедливо.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
5.00/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 21.11   695 г. – Свети Вилиброрд е ръкоположен за пръв епископ на фризийците. 1344 г. – Започва строежът на сегашната катедрала "Свети Вит", когато епископът...