Възможностите за работа днес са все по-малко, а желаещите такава нарастват прогресивно. Служителите, които не са удовлетворени от настоящата си позиция, не биха рискували да напуснат работа. В резултат на това обаче се получава нещо много по-опасно за мениджърите на фирми. Недоволните работници не вършат ефективно и качествено своите задължения, което се отразява на представянето на цялата компания на пазара.
Много често персоналът се чувства притиснат на работното място, липсва му мотивация и хъс за работа. Ето защо е много важно тази негативна тенденция да се предотврати възможно най-рано. Списание „Форбс“ публикува 7 начина, чрез които да се увеличи удовлетвореността на служителите в работата по време на най-трудните периоди. Данните са взети от проучвания на фирми, успели да задържат служителите си мотивирани, дори и по време на рецесията.
1. Спазвайте фирмените си ценности
В някои компании се забелязва тенденцията на загърбване на основните фирмени ценности по време на икономически спад. Тези ценности се спазват в силните периоди на бизнеса, но изглежда се забравят, когато нещата тръгнат надолу. Важно е да следвате фирмената си политика, дори когато бизнесът не върви добре. Това ще накара служителите да уважават организацията и нейните ценности много повече.
2. Дългосрочно ориентиране
Фирмите, успели да задържат служителите си мотивирани, са приели икономическия спад като временен проблем и са задържали своя фокус към дългосрочните си цели. Персоналът няма нищо против да работи през трудните периоди за бизнеса, ако знае, че го очаква по-добро бъдеще.
3. Лидерство по екипи
Според „Форбс“ основният фактор за удовлетвореност или неудовлетвореност сред служителите е това какво се случва във всеки работен екип. Отделните мениджъри или отговорници на екипи трябва да се справят с мотивацията на своите подчинени като намерят възможности за подобрение на работата.
4. Повече и по-добра комуникация
Проучвания показват, че хората общуват по-малко през трудните периоди, когато всъщност трябва да се случва точно обратното. Важно е служителите да знаят какво в действителност се случва в компанията, в която работят. Това се постига с повече прозрачност и по-добра и ефективна комуникация. В противен случай те биха се чувствали пренебрегнати и не биха положили усилия да подобрят положението, в което се намира фирмата.
5. Сътрудничество
Екипите вътре в организацията се справят много по-добре и вършат работата си много по-ефективно, ако споделят ресурсите си и работят заедно. Също така това намалява разходите и увеличава продуктивността им.
6. Възможности за развитие
Тъй като по време на криза работниците имат по-малко задължения и като цяло темпото на работа е по-бавно, те най-вероятно са имали възможност да развият нови способности и да подобрят уменията си. Важно е да дадете на персонала възможности за развитие и изкачване по кариерната стълба дори през трудните периоди.
7. Скорост на работа
Когато трябва да се справяте с по-малко бюджет, е важно да се обърне внимание на скоростта за вземане на решения. Ако умеете да ги взимате бързо, но ефективно, служителите ще последват примера ви.
Не се заблуждавайте, че по време на трудни периоди удовлетвореността от работата със сигурност намалява. Посочените стъпки показват, че това невинаги е така. Ако вършите правилните неща по правилния начин, ще успеете да мотивирате служителите си, да ги накарате да са отдадени на работата си и да изпълняват още по-ефективно задълженията си дори по време на кризисни периоди.
Много организации бездействат по време на спадовете в бизнеса, но по този начин те пропускат големи възможности. Важно е персоналът да бъде най-мотивиран именно по време на лошите времена за фирмата, за да може тя да си осигури по-добра възвръщаемост в бъдеще.