Търговците използват какви ли не "инструменти", за да привлекат вниманието ни към продукцията си – брошури, банери, рекламни клипове и карета и какво ли още не. Всички те, взети накуп, обаче, са напълно безсилни, ако продавачът отсреща не притежава интелектуалните и емоционалните „оръжия“, които да му гарантират реален успех сред клиентелата му, смята маркетинг и бизнес експертът Джофри Джеймс.
В сайта за бизнес и предприемачество Inc.com той предлага на вниманието ни няколко съвета за успех. Според него, за да сте добър търговец, трябва да притежавате или развиете 7 основни качества. Джеймс ги е формулирал по време на разговора си с друг експерт в тази сфера – Джеф Келър, автор на книгата "Attitude is Everything" ("Отношението е всичко").
Търпение
Всеки търговец трябва задължително да се въоръжи с търпение, за да остави клиентите си да избират покупката си със своето собствено темпо. Трябва да осъзнаете, че пришпорването никога не води до нищо добро, особено в бизнеса. Освен това, ако сте нетърпелив и нервен, че нещата отнемат повече време, отколкото ви се иска, купувачът ще усети емоцията ви и ще се откаже да купува, дори да е имал намерение.
Отговорност
Важно е да се чувствате длъжни да доведете до успех както своето начинание, така и това на клиента – каквото всъщност е една добра покупка. Поемането на необходимата отговорност ще ви помогне да задоволите неговите желания по най-добрия начин, който законовите и етичните норми ви позволяват, и ще изпари от главата ви всяка мисъл за това да се откажете. В противен случай е много възможно да провалите сделката в най-ключовия момент.
Ентусиазъм
Той опира на едно просто правило – ако подхождате с ентусиазъм към работата си, към фирмата си и към продукта, който предлагате, вие несъзнателно ще го предадете на потребителя. Съответно – равнодушието или, още по-лошо, начумереността ви ще ви гарантира „не“ като чест отговор от страна на клиентите.
Любопитство
Любопитството стои в основата на човешкото развитие – ако вие се стремите към това непрекъснато да се самоусъвършенствате като личност и като професионалист, това ще ви накара всеки ден да научавате нещо ново. В случая това е как да обслужвате по-добре клиентелата си. За да развиете това основно професионално умение, вие можете да четете книги, да слушате аудиоуроци, да ходите на курсове и пр. Ако не се усъвършенствате като търговец, идеите ви бързо ще се изчерпят, както и вашата конкурентоспособност. А с това ще обречете и бизнеса си на бавен провал.
Кураж
Това качество ви е необходимо, за да си позволявате да поемате рискове, което професията ви несъмнено изисква. Понякога е нужен много кураж, за да предприемете ключова стъпка към разрастването на бизнес начинанието ви, когато навсякъде срещате скептицизъм. Освен това, ако сте куражлии, ще приемате всяка трудност като трупане на полезен опит и всяко предизвикателство – като възможност да се развиете.
Почтеност
Почтеността заличава разликата между онова, което говорите на купувачите, и реалните ви намерения. А, повярвайте, тя е лесно осезаема от потребителите. Така че се постарайте да сте с чисти намерения, когато обяснявате предимствата на даден продукт, защото иначе клиентът ще усети, че нещо не е както трябва и ще загубите всякакви шансове да го привлечете.
Гъвкавост
За един търговец е от много голямо значение да умее да се адаптира към непрекъснато променящата се пазарна среда. Трябва да сте гъвкав и когато фирмата ви се изправи пред предизвикателство, да можете да видите кое работи добре и кое – не, и веднага да вземете мерки. Разбира се, можете да приложите това качество и при обслужването на клиенти и успешно да лавирате между разнообразните потребителски хрумвания и възможностите на вашата продукция – само в границите на предходното правило, разбира се.