Как говори тялото ви

29.03.2013
по статията работи: Елица Елефтерова
...или наръчник за това как да разчитате невербалната комуникация по време на бизнес срещи
Как говори тялото ви

Когато сте на среща с потенциален партньор, има нещо, което е много по-силно от думите и интонацията ви. Tова е начинът, по който говoрите с тялото си. Невидимата нишка, по която ви възприема стоящият пред вас, оказва подсъзнателно най-силно впечатление.

Това разказа гост-лекторът Франк Фърнес, експерт по маркетинг и продажби, по време на форума King of sales, който се проведе вчера в Интер експо център. Econ.bg е медиен партньор на събитието.

Очевидно да знаете кога да замълчите има още един смисъл - едва 7% от хората обръщат внимание на думите при воденето на преговори, 28% на интонацията с която говорите, а 65% обръщат внимание на езика на тялото.

Когато искате да продадете продукта, който произвеждате или услугата, която предлагате, е стратегически важно да разчитате правилно знаците на своя събеседник. По този начин ще знаете кога да го оставите да помисли и кога да подчертаете един или друг аспект на продукта си.

Ако срещу вас стои човек, чиито ръце са с обърнати длани нагоре, то това е сигурен знак, че се справяте успешно с преговорите защото събеседникът ви е отворен към това което му казвате, въприема го и му харесва.

Ако позата му е приведена напред то това е сигурен знак, че той ви слуша внимателно и това е моментът, когато трябва да представите една или друга част от идеите си. Ако обаче е приведена назад, това може да е противоречив сигнал, че ви слуша внимателно или че е скептичен към нещата, които му говорите.

Важен аспект има положението на ръцете в тази ситуация. Кръстосаните ръце са знак, че човекът срещу вас е затворен за идеите ви и в този случай е добре да му зададете въпроси директно за това какво точно го притеснява от предложението. Ако обаче се е облегнал и подпира с ръка брадичката си, то това означава, че обмисля предложеното от вас.

Крайно неприятен сигнал е този, в който събеседникът ви е се е наклонил напред, но е с кръстосани ръце. Това означава, че не бива да си губите времето да го убеждавате, защото този човек е настроен така, сякаш води битка. Това категорично означава, че моментът не е подходящ да сключвате сделка с него.

Особено важен при събеседване е визуалният контакт. Желателно е да не гледате събеседника си директно в очите, а в лицето, в зоната около носа и челото.

Определящо за това как подхожда човекът, с когото ще говорите, е начинът, по който се ръкостискате. Здравото ръкостискане е знак, че срещу вас стои сериозна личност, която знае какво иска. Мекото ръкостискане пък създава усещането за слабост.

Това обаче не трябва да означава, че за да се представите като сериозен събеседник, трябва да счупите ръката на събеседника си. Неправилното впечатление може да провали срещата още преди да е започнала, затова се постарайте да отговорите на ръкостискането със същата сила, с която и другият.

Интересен момент е, че ако човекът срещу вас ви подаде ръка с длан обърната към пода - което е сигнал за надмощие, вие можете да направите една-две крачки към него и да завъртите ръката си така, че ръкостискането ви да бъде неутрално. Така от една страна ще навлезете в неговото лично пространство докато се здрависвате, а от друга няма да му позволите да ви постави в подчинено положение.

В света на бизнес отношенията няма място за грешки. Затова се постарайте да се възползвате максимално от първото впечатление, което оставяте и чрез сигналите, които тялото ви оставя да направите така, че да получите това, за което сте решили да се срещнете с човека срещу вас.

Много добър пример за това е историята на едно 7-годишно индийче, което продава ветрила на улицата. Без да има сериозни познания, то е усвоило много добре техниките за продаване, използвайки езика на тялото си.

Малкият търговец се справя чудесно с това да влезе в образа на човек от националността на потенциалния му клиент. Момчето продава на няколко езика и всеки път, когато започне да говори на определен език, то имитира жестовете, характерни за определената страна. Например - когато говори на арабски, то продава много по-агресивно, отколкото, когато говори на френски или немски.

 

Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!

Оцени статията:
5.00/4
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 06.11   1315 г. – Данте Алигиери (на портрета) е осъден на доживотно изгнание от Флоренция, а ако се върне е заплашен от изгаряне на клада. 1521 г. – Фернандо Магелан...