За много хора работата от вкъщи си е истинско предизвикателство. Особено в настоящата ситуация, в която трябва да споделяме „офис пространството“ ни с нашето семейство.
От Adecco Group, световен лидер в HR решенията, споделят 5 съвета, които не покриват всички рискови ситуации за работата от вкъщи, но със сигурност ще ви помогнат да сте по-продуктивни, по-ефективни и по-дисциплинирани.
1. Организирайте и подредете задачите си в график
Когато работим от вкъщи, без някой друг освен нас самите да ни наблюдава, може да бъде предизвикателство да спазваме график и да приоритизираме. Започнете с извеждането на всички задачи, които имате за седмицата, и подреждането им в различните дни. Някои експерти съветват да отхвърляме по една важна задача на ден, така че опитайте да си съставяте реалистични програми, за да избегнете фрустрации. Времето лети, а концентрацията ни не е безкрайна величина, така че не се съдете, ако в някой от дните не сте реализирали всичко, което сте запланували.
2. Помогнете си като организирате работата си чрез софтуер
Използвайте Google Drive или друг тип облачен софтуер, който ще позволи вие и екипа ви да имате достъп до важните данни и документи, необходими за реализирането на задачите ви навсякъде и по всяко време. В допълнение, дръжте лист и химикал под ръка, за да записвате всякакви възможни притеснения и нужди, които изникват през деня, без да отмествате поглед от екрана на компютъра. По този начин избягвате да бъдете разсеяни (знаете, ако Facebook е тук, YouTube е ей там…)
3. Скрийте телефона си веднага!
Освен ако нямате насрочен работен разговор, избягвайте да държите телефона си наоколо или поне го настройте да не показва известия. Влезете ли веднъж в омагьосания кръг на чатене с приятели, сте загубени.
4. Създайте правила в семейството ви за ползването на „споделения офис“
Да, трудно е да сте едновременно родители, служители, домашни прислужници или майстори. Работата от вкъщи не означава, че сте шесторъкия Шива. Трябва да приемате дистанционната работа толкова сериозно, колкото и работата в офиса. Ако убедите себе си в това, ще убедите и околните.
5. Знайте кога да спрете
Нека бъдем честни, най-големият плюс на работата от вкъщи е, че можем да откраднем малко време за себе си. Но да не се окаже, че офисът ви вече е с 24/7 работна време? Определете час, в който приключвате работа и си вземайте почивка през деня. Ако не го направите, рутината ще ви погълне и това би било вредно, както за вас, така и за качеството на работата ви.
Повече по темата може да прочетете на сайта на Adecco България - https://bit.ly/2QDzIot