Как да използваме оптимизацията за търсачки* 1

21.03.2012
по статията работи: Елица Елефтерова
Няколко трика за успешно SEO
Как да използваме оптимизацията за търсачки*
Снимка: Sxc.hu

Оптимизацията за търсачки и маркетингът на търсенето отдавна са актуални сред потребителите и компраниите. По време на форума “Интернет маркетинг с нулев бюджет”, на който Econ.bg* е медиен партньор, Евгени Йорданов от webfiniti.bg разказа някои подробности за това как да направим максимално полезна оптимизация за търсачки или т.нар. SEO.

Какво е SEO?

Search engine optimization (SEO) – е процесът на преправяне на един уебсайт и неговото съдържание така, че да е максимално удобен и значим, както за Интернет търсачките, така и за хората.

SEO оптимизацията включва технически задачи, които да улеснят една търсачка да открие и индексира уебсайта за съответните ключови думи, както и маркетинг насочени задачи, които да направят сайта по-привлекателен за потребителите. Успешния маркетинг за търсачките помага на сайта да заеме върхови позиции за качествени ключови думи и фрази.

SEO върши чудесна работа, когато нямаме достатъчно пари за маркетинг. Еднакво ефективни са както онлайн маркетинга, който струва пари, така и оптимизирането на търсачките, рекламата в Google, придобиването на линкове и рекламите с банери.

Положителните страни на SEO са, че де факто това е реклама, която не е агресивна, както например email- рекламата, която се натрапва и колкото и да е ефективна, може да бъде крайно неприятна.

Показателно за ефективността на SEO е и стойността на индустрията на маркетинга с търсещи машини. Ако през 2004 година тя e била 4.1 млрд. долара, то през 2010 година вече е 16.6 млрд. долара, което показва нагледно тенденцията.

Успехът в търсачките се определя от две неща - първо, какво пишете вие за себе си и второ, какво другите пишат за вас

При B2B нишата ( Business to Business – определя маркетингова стратегия насочена към взаимоотношения бизнес - бизнес), стратегиите за онлайн успехи са различни.

При B2B маркетинговите стратегии трябва да бъдат по-креативни и да поемат различен подход към целевите ключови думи, съдържание и др.  

Според Евгени Йорданов тук трябва да се акцентира върху хората  коитостоят зад компаниите или “да се покаже, че и костюмарите са хора, идеята в стратегията трябва да бъде върху това другите да ви харесат”, обяснява Йорданов. Освен това трябва да се изгради доверие, да се направят тематични онлайн общности, в които да се участва активно - това са все стратегии за повишаване на комуникативността в B2B.

Какво иска фирмата ви чрез SEO?

Целта обикновенно е да се увеличат потенциалните клиенти, да се увеличи трафикът на уебсайта, а оттам и следващата цел - да се увеличат продажбите.

Пирамида на SEO

В основата на тази пирамида е качественото и достъпно съдържание, постигнато чрез уникални текстове. Това е най-важната и най-трудоемка задача, която трябва да бъде постигната още в самото начало. На тази основа стъпва и следващото ниво - търсенето по ключови думи - тук от съществено значение е правилната употреба на ключови думи и фрази. На базата на това ниво е създаването и употребата на връзки (линкове), а на върха на пирамидата са социалните мрежи, които да помогнат за задържането на потребителите в сайта и ангажираността им с уебсайта.

Кога разбираме, че сме успели?

Отговорът е лесен - когато попаднем сред първите десет сайта, индексирани от Google на първата страница при търсене. За да стане това има още няколко тънкости, с които е добре да се съобразите.

Съдържание - “Съдържанието е цар”, обичат да казват онлайн специалистите. Намерете кое е правилното съдържание, което да създадете. Това може да стане чрез анализ на най-често използваните ключови думи.

Самокритичност - тук трябва сами да се запитате дали бихте споделили публикацията, която сте пуснали в онлайн пространството. Доброто съдържание винаги бива забелязано.

Експериментирайте - позволявайте си повече волност, но първо в личните си сайтове и профили и когато разберете кой е успешния експеримент го приложете и в корпоративния си сайт или блог.

Каква е разликата между B2B и B2C SEO

Когато се създава съдържание за В2В трябва да се акцентира върху термините, които се употребяват. Най-лесно разликата между В2В и В2С (Business to Consumer – определя маркетингова стратегия насочена към взаимоотношения бизнес - краен потребител) може да се разбере чрез употребата на автозен стоматити (това е термин, използван в медицината, по-конкретно в стоматологията за афта) и афта. За В2В съдържанието е небходимо да използвате конкретен термин, който ще е познат за областта за която се отнася, колкото и непонятно да звучи за повечето хора. За В2С са необходими думи, които са по-ясния за потребителите, т.е. трябва да използвате езика, на който говори аудиторията, към която сте се насочили.

Важно е да се не се забравя, че дори отличното съдържание не заменя маркетинга. Социалните мрежи са диалог, което означава, че Facebook не е за спамене - не изнасяйте монолози, характерни за блог - съдържанието. Социалните мрежи са по-скоро ориентирани към това да се общува човешки с клиентите, да се споделят мнения и да се дават съвети. 

Оцени статията:
5.00/3
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари 3
Подреди по: Най-нови | Най-стари

Бебето Детскиоказион 27.06.2012 | 19:09
съвсем ясно и делово обяснено, браво!
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 12.12   1443 г. – Варненски кръстоносен поход: В Битката при Златица настъплението на кръстоносците, предвождани от Владислав III и Янош Хуняди, към Одрин е спряно от силна...