Ако можеше да се отдели толкова време за четене на новини колкото за прекарване в сайтове за запознанства, светът щеше да е едно доста по-информирано място. Мнението е на „Европейския журналистически център“( European Journalism Centre – EJC).
Има нещо пристрастяващо в сайтовете за запознанства и в начина, по който те карат да стоиш на техните страници. В тях има големи снимки. Тези портали имат точно определена целева група. Те са насочени са към необвързани хора, които чакат да се съберат с някого. Сайтовете за запознанства създават чувство за „безкрайни възможности“, които карат хората да стоят до малките часове на нощта, надявайки се, че следващото кликване ще ги запознае с подходящия партньор.
Същевременно новинарските портали през последните няколко години се опитват да балансират между авторитетната журналистика и забавните, привличащи черти на уеб пространството, които превръщат стоенето в интернет в толкова поглъщащо времето занимание. В тази връзка редакторите на новинарски сайтове могат да се поучат от онлайн сайтовете за запознанства, пишат експертите.
Обърнете внимание на по-възрастните читатели
По-възрастните хора все още са едни от най-сигурните читатели на вестниците. Въпреки че те все повече използват интернет като средство за информиране, техният брой остава далеч под този на по-младите поколения.
Сайтоветете за запознанства също се сблъскват с подобен проблем. По-възрастните не са толкова склонни да търсят запознанства онлайн.
Братята Мат и Тим Конъли от Великобритания решават да направят нещо по този въпрос и да помогнат на тяхната "много прекрасна необвързана“ в разцвета на 60-те си години майка да срещне нови хора. Те създават сайта MyLovelyParent.com, който позволява да децата сами да търсят подходящи партньори за своите родители. Това дава възможност да си наясно с любовния живот на майка си в границите, в които тя ти позволява, коментира Мат Конъли.
Подход, обръщаш внимание на предпочитанията на различните възрастови групи спрямо онлайн четенето, може да е особено подходящ за тези, които се плашат от разглеждането с новинарски сайт. Например браузерът Google Chrome предлага приложението Ochs за читателите на онлайн изданието на в. New York Times. Неговите функции като повече бяло пространство и по една статия на страница привличат традиционните читатели на вестници. Новинарските сайтове могат да направят уеб страниците си изчистени и по-малко отрупани с различни опции и добавки, за да привлекат възрастните читатели.
Друга възможност е да накарате семейството и приятелите да бъдат свързващото звено между новинарския сайт и възрастните читатели. Подобна опция би създала нещо като основополагащ камък за привличане на нова публика, вече настроена положително към четенето на онлайн новини, пишат експертите.
Стимулирайте ползването на Facebook
Прекаленото повтаряне, че е хубаво и да споделяте новините в социалните мрежи, е досадно. Факт е обаче, че споделянето на новина в Twitter или Facebook увеличава изключително много броя прочитания. Вместо обаче постоянно да казвате колко е „яко“ да се споделя, давайте стимул на читателите си да го правят.
Сайтът за запознанства Lovoo например ви дава кредитен лимит като бонус, когато споделяте нещо в Facebook. Кредитът може да бъде използван за изпращане на подаръци, целувки и други неща, свързани с флиртуването. Новинарските сайтове могат да вземат примери и да дават като бонус достъп до платената част на сайта (за някакво време или брой статии), достъп до специално съдържание или повече място и опции за правене на коментари.
Не слагайте забавното съдържание в платената част
Все повече новинарски портали правят част от съдържанието си платено. Разбира се, сайтовете за запознанства нямат подобна опция. Те обаче използват друга стратегия – може да разглеждате безплатно профила и снимките на всякакви хора, колкото си искате – ако обаче желаете да влезете в контакт с някого, трябва да платите за това.
Новинарските сайтове могат да се възползват от подобна стратегия. Те могат да съберат читатели чрез интересно и забавно съдържание. Веднъж събрали читателска база, те могат да искат заплащане за някаква част от новините. Онлайн изданията на New York Times и сп. Economist правят вече са предприели подобна политика. Те ви позволяват да четете определен брой статии на месец безплатно, а след като се изчерпи лимитът искат заплащане.
Добавете игри
Хубаво е, когато се говори „игри“, да не става дума за някаква супер сложна кръстословица или судоку.
Игри в новинарските уеб сайтове може да е определянето на класация за най-добра снимка на седмицата (в определена категория), като читателите могат да гласуват за своето предложение. Съществуват и други опции – като измисляне на имена на избрани снимки или отгатване на мястото, където изображението е заснето.
Предимството на локализирането
Някои мобилни приложения на сайтове за запознанства и подобни социални мрежи показват на какво разстояние от вас има подходящ за вас партньор или човек, който също има профил в дадения сайт. Разбира се, новинарските сайтове не могат да се възползват от точно тази идея. Представете си обаче да вървите през някакъв град, като минавате близо до важна сграда и телефонът ви иззвънява, съобщавайки за най-скорошната новина, свързана с този обект.
Тази статия ви хареса? Станете фен на страницата на Еcon.bg във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката,
предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!