Как да не убием акумулатора през лятото?

09.08.2021
по статията работи: interview interview
Не паркирайте колата си с включени фарове
Как да не убием акумулатора през лятото?
Снимка: тв БгОнЕър

В основата на всички грешки е спокойната увереност, че нищо не застрашава акумулатора на автомобила през топлия сезон. Оказва се обаче, че и през лятото той също е сериозно застрашен и може да излезе от строя. А това може да донесе сериозни проблеми, особено ако човек се намира на място, където не може да зареди батерията и няма от кого да получи ток.

Разбира се, всички тези проблеми може да бъдат избегнати, като сигурният начин за това, е да бъдат избегнати някои основни грешки, които водят да изчерпване на акумулатора и невъзможност той да бъде използван отново. На всички трябва да бъде ясно, че батерията под капака на автомобила също изисква постоянни грижи и внимание, за да може да служи повече време на собственика.

Забравен консуматор на енергия

Най-често колата се оставя на паркинга с включени фарове, като в слънчев ден е напълно възможно това да не бъде забелязано. Резултатът е дълбоко разреждане на акумулатора, който може да оцелее след един-два подобни случаи. Ако това се повтаря, един ден дори зареждането на батерията няма да помогне.

В дълго време неизползваният акумулатор се получава електрохимическа реакция, при която се изразходват оловото и оловния диоксид, за да се получи олофен сулфат (или сулфатиране). Това важи най-вече за батериите с технология AGM (Absorbent Glass Mat), при която положителната и отрицателната плоча са разделени от тънка мрежа от стъклени микровлакна, напоена с електролитна течност.

Случва се, всички консуматори на енергия в автомобила да са изключени, но акумулаторът да се разреди. Това означава, че има дефектни компоненти – например, чистачките на предното стъкло, не са се върнали в нормалното си положение. Течът може да се дължи също на неправилно инсталиране на музикалната система или на алармата.

Понижено напрежение при зареждане

Виновни за това могат да бъдат неизправен генератор, разтегнат ремък или замърсени контакти. Във всеки случай, ако батерията е постоянно недозаредена, процесите на сулфатиране протичат в нея - кристалите на оловен сулфат се утаяват върху електродите. Такава батерия няма да издържи дълго дори през топлия сезон. В подобни случи шофьорът може да усети не само леки проблеми със запалването, но и с други системи – например, фаровете ще светят по-слабо.

Претоварване на мрежата

Допълнително оборудване, няколко джаджи, свързани едновременно с "мултимедията", вече увеличават натоварването на мрежата. Екзотичен начин за унищожаване на батерията е да свържете мощни мрежови потребители към електрическата система на автомобила . микровълнова фурна, прахосмукачка, чайник. За тази цел много хора купуват инвертор, който да достави допълнителна мощност. В този режим батерията ще издържи минута и половина, не повече. Затова винаги стартирайте двигателя, когато свързвате мощен потребител.

Оцени статията:
3.57/9
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 21.11   695 г. – Свети Вилиброрд е ръкоположен за пръв епископ на фризийците. 1344 г. – Започва строежът на сегашната катедрала "Свети Вит", когато епископът...