Сали Хогсхед е автор на книгата „Да изумиш: Седем начина да убедите или завладеете аудиторията“ („Fascinate: Your Seven Triggers to Persuasion and Captivation”), в която разглежда различните способи, които могат да трансформират дадена фирмена марка от нещо удобно и не чак толкова забележимо, до фактор, който да предизвиква обществени дискусии и тълпи от купувачи.
Подходите, седем на брой: страст, сила, доверие, мистичност, престижност, напрежение и бунтарство, могат да променят облика не само на дадена компания или продукт, но и на отделни личности пред тяхната аудитория.
Много хора обаче не осъзнават своите вградени качества със силни позиции, които могат да бъдат оползотворени и да започнат да играят своята сериозна роля. Именно тези качества са това, което изгражда лидера, това, което ни прави конкурентоспособни.
„Именно поради част от тези качества някои личности имат толкова много почитатели и някои търговци винаги осъществяват успешно сделките си“, посочва Хогсхед.
Според нея едно от най-важните неща е човек да се отучи да бъде скучен и невзрачен. Тя смята, че мозъкът има вградения механизъм да смайва и да впечатлява.
Това, което е различно, са по-скоро подходът и начините, по които отделните индивиди впечатляват публиката си. Някои излъчват властност, други използват емоцията, трети пък провокират любопитството на аудиторията. Налице са и други способи като извикване на уважение посредством действията и позициите, създаване на напрежение, изграждане на доверие и лоялност, или пък иновация и промяна на статуквото с бунтарски дух.
Всеки върши поне едно (а понякога и повече) от тези неща в ежедневието си, но невинаги следва подходящия за себе си способ. Според Хогсхед именно тук е разковничето и всеки трябва да се изясни кой е подходящия за него „път“, за да повиши своята ефективност.
Защо точно е важно да се отделя внимание на това как провокираш, акцентираш върху нещо и смайваш аудиторията?
Според Хогсхед хората са готови да заплатят до четири пъти повече за марка, която свързват с нещо разтърсващо, интересно и провокиращо.