Как да предпазим автомобила си през зимата

06.11.2017
по статията работи: econ.bg
Почти всички компоненти и агрегати страдат в студеното време
Как да предпазим автомобила си през зимата
Снимка: под лиценза на creative commons

Зимата е все по-близо и е хубаво да си припомним, че при ниски температури много материали и вещества променят своите свойства. Как обаче студът се отразява на работата и механизмите в автомобила?

За никого не е тайна, че при студено време пластмасата става лесно чуплива, гумата – твърда, а течостите – по-плътни. Повечето пластмасови детайли се намират в салона, затова влизайки сутрин в него, бъдете особено внимателни с превключвателите на волана, ръчките на вратите и тези за регулиране на седалките, както и с останалите подобни механизми. При ниски температури по-лесно се чупят калниците и праговете, така че не се учудвайте, ако преминавйки през малка дупка на пътя, в салона се чуе скърцане и стържене.

В автомобила от гума са направени не само колелата и чистачките. Тази материал се използва и в окачването, най-вече като уплътнител между различните детайли. От него са направени и части от хидравличната система. При минусовите температури гумата губи своята твърдост и еластичност, а ако е стара и износена, в нея се появяват цепнатити, които по-късно могат да се окажат фатални.

Все пак най-опасно в подобни условия си остава е замръзналата течност в хидравличните системи на автомобила. Ако водата се превръща в лед, то дори най-устойчивите на студ течности се сгъстяват и губят своите важни свойства, с което съответно вредят на механизмите и агрегатите в колата. Това се отнася за маслото в двигателя и скоростната кутия, спирачната и охладителната течности в съответните системи, смазването на окачването, амортисьорите и хидроусилвателя на волана, както и на електролита в акумулатора.

За да не се подлага автомобила на сериозни изпитания, е по-добре да се спазват някои правила. Дори двигателят да достигне работна температура при голям студ навън, това не означава, че останалите хидравлични системи са напълно готови. За това е добре първите няколко километра автомобилът да се щади – максимална скорост до 40 км/ч, без резки ускорения и спирания, както и с избягване на неравности на пътя.

През цялото това време шофьорът трябва да е готов за неадекватна работа на спирачната система, тъй като накладките и дисковете все още са покрити с лед. Практиката покачва, че нещата се нормализират след около 5 км движение по равен път. При скорост от 60 км/ч е нормално да се появят и вибрации на волана заради събрания лед и сняг, който е хубаво да бъде отстранен. Това става с посещение на автомивка, където колелата трябва да бъдат промити с вода под силно налягане.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...