Стресът от работното място е познат на мнозина, дори и на хора, които не са на толкова високи позиции в дадена компания.
Хроничната преумора е присъща за съвременния начин на живот и особено за мениджъри, които работят в крайно динамична среда и при голяма степен на несигурност. Ако продължи дълго обаче, това състояние може да надхвърли усещането за психологически дискомфорт и да доведе до сериозни здравословни проблеми. Но има ли начин един мениджър да съчетава бизнеса си със спокоен и здравословен начин на живот и как?
Преди всичко е необходимо да формулирате целите си - колко искате да се разраснете, колко да печелите и как това да се случва във времето - за една, пет или десет години. За да не се налага постоянно да "гасите пожари", опитайте се да степенувате задачите по важност и да предвиждате достатъчно ресурси - време, хора, машини, финансови средства за всяка от тях.
Открийте нещата, които ви натоварват излишно и ви губят времето - твърде много срещи, прекомерно дълги оперативки, многобройни и дълги телефонни разговори. Трябва да знаете добре с какви обективни и субективни възможности разполагате, колко свръхнатоварване можете да поемете и за какъв срок, какви резерви имате и при какви условия. Реалистичното планиране на дейностите и делегирането на отговорности ще облекчи ежедневието ви и ще ви даде възможност да се фокусирате върху стратегическите задачи.
Когато подреждате нещата и правите плановете, предвиждайте и време за почивка - не само за вас самия, но и за целия персонал. Преуморените хора не са ефективни и няма смисъл да прекарват допълнителни часове на работното място.
Старайте се и да разграничавате служебния от личния живот. Не се лишавайте от сън и от любимите си занимания. Спомнете си или открийте това, което ви доставя удоволствие и ви зарежда.