Данните на тазгодишното проучване Huawei Summer Barometer показват, че смартфонът ще бъде най-важната част от багажа ни за лятото.
Преди туристите заминаваха не само с тежки куфари, но и с цяла гама устройства като фотоапарати, плейъри, папки с важна информация за пътуването, карти и др. устройства. Сега има много по-лесен и „по-умен” начин да пътуваме. Модерният смартфон като Huawei P10например, е „най-умният“ багаж за лятото на 2017 година. Ето защо:
Смартфонът е новата камера
49% от хората в Централна, Източна и Северна Европа ще пътуват през лятото на 2017 г. Милиони ще разглеждат забележителности, ще посещават интересни места и градове. Това са все ситуации, при които камерата се превръща в нашият най-добър приятел. Не е изненадващо, че 94% от потребителите използват мобилните телефони за снимки. Това правят и 97% от българите.
Външната памет е от изключително значение при подготовката на „умния” багаж
Най-лошото нещо, което може да се случи докато снимаме или запечатваме специален момент от почивката, е да нямаме повече свободна памет.
Нашият „умен” багаж трябва да включва и карта с допълнителна памет, за да съхраняваме снимки и видео. Проучването на Huawei показва, че 55% от потребителите (68% от българите) прехвърлят данни от смартфоните си на външни устройства. 29% от европейците и 47% от българите използват като цяло допълнителни карти с памет.
Приложения за пътуване
Близо 60% от потребителите в Европа използват своите смартфони като асистенти за пътуване. Те изтеглят приложения като Booking.com или Tripadvisor, за да проверяват отзиви от други потребители. Но това не е всичко – над 30% от всички европейски потребителии 47% от българите използват смартфон, а не компютър, когато правят своите резервации.
Отделните GPS устройства не са популярни
„Умният” багаж на 2017 г. не съдържа традиционна карта за ориентиране – 70% от европейците и 88% от българите използват навигацията на своите смартфони. Мобилните приложения са една от най-популярните функции и трансферът на данни дори и в чужбина, вече не е проблем. Освен това потребителите често изтеглят карти за ползване и в офлайн режим.
Пътешественикът има нужда от батерия
Не е изненадващо, че голяма част от потребителите в Европа (83%) посочват дълготрайната батерия като една от най-желаните характеристики. 88% от българите посочват животът на батерията като важен фактор при избора на смартфон. Затова и външните батерии са сред най-популярните аксесоари на пазара в момента. Huawei Summer Barometer показва, че 39% от потребителите на смартфони са закупили и използват преносима батерия. 42% от българите също използват външна батерия, а 40% от сънародниците ни пътуват с допълнителни кабели за зареждане на телефона.
Рецептата на Huawei за „умен” багаж е ясна: уверете се, че имате достатъчно памет на своя телефон. Изтеглете приложенията за пътуване, за да може да разполагате с най-важната информация. Оставете ненужните устройства като фотоапарат вкъщи, ако все още притежавате такъв. Уверете се, че имате и достатъчно батерия за спешни случаи. След като сте направили всичко това просто тръгнете, пътувайте и се отдайте на почивката. Направете си няколко усмихнати селфита и не се притеснявайте – 73% от потребителите в Европа и цели 84% от българите си правят селфи кадри през лятото.
За Huawei Summer Barometer
Проучването Huawei Summer Barometer е проведено от Ipsos през май 2017 г. в 12 Европейски държави – Германия, Полша, Чехия, Унгария, България, Румъния, Гърция, Сърбия, Швеция, Финландия, Норвегия, Дания, между хора на възраст 18-45 години, които имат или са използвали смартфон през последните 24 месеца. Проучването ясно показва, че смартфоните вече не се използват предимно от младите или поколението на милениълите. За 95% от хората на възраст между 18 – 24 г. и за 94% от тези между 35 – 45 г., смартфонът е основен заместител на фотоапарата.
Над 90% от хората използват смартфона си вместо фотоапарат, когато пътуват, а над 70% го използват за пътни карти и навигация. Смартфоните също така често се използват и като основно помощно средство при пътуване – 60 процента от хората ги използват, за да четат мнения и отзиви за хотели, ресторанти и т. н. Промените, наложени от смартфоните се забелязват най-много, когато става въпрос за летните почивки или туристическия бизнес като цяло.