Много европейски потребители не се оплакват, ако крайната цена за полет, хотел или кола под наем не съответства на посочената първоначално, защото не знаят къде да го направят. Това установи мрежата от Европейски потребителски центрове (ЕПЦ) ECC-Net.
Докладът "Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?" се основава на анализ на 539 потребителски жалби, 237 симулирани резервации и 513 отговора в онлайн проучване сред потребители. Резултатите показват, че ценовите разлики между резервацията и крайното плащане съществуват и са най-често срещани при пътуванията със самолет. В повечето от тези случаи причина за оскъпяването са такси за управление, такси за кредитни карти или за чекиране.
През 2015 г. 19% от хората, които са се обърнали към мрежата от ЕПЦ, са го направили по теми, свързани с
почивки и ваканции.
Евроекспертите извеждат 10 съвета към потребителите и още няколко - към търговците, за да избегнат взаимните недоразумения и разочарования.
Десет съвета към потребителите
- Цената трябва да включва всички такси.
- Проверете дали са включени допълнителните услуги.
- Отделете време и внимавайте, докато правите резервацията.
- Уверете се дали не е включена опцията за "гъвкави дати".
- Проверете дали в цената е включена застраховка.
- Предварително отбелязаните с отметка полета са забранени в ЕС.
- Може да се добавят такси за плащане с кредитната карта.
- Направете принтскрийн на резервацията
- Двойна проверка.
- Четете имейла си.
Съвети към търговците
- Станете модел за подражание – приложете най-добрите практики.
- Използвайте прозрачна и изчерпателна политика на ценообразуване.
- Осигурете бързо и полезно обслужване на клиентите си.
- Въведете надежден знак за доверие.
- Осигурете си доволни клиенти, които ще споделят своя положителен опит онлайн с други потребители.