Как да търсим правата си при закъснял или анулиран полет?

29.12.2017
по статията работи: econ.bg
Потребителите имат право да бъдат премаршрутирани като им бъдат осигурени храна и нощувки, посочи Игнат Арсенов пред Bulgaria ON AIR
Как да търсим правата си при закъснял или анулиран полет?
Снимка: БГНЕС

Най-бързото празнично придвижване със самолет може да се окаже истински кошмар и изпитание за мнозина. Наред с по-голямата натовареност на летищните терминали и опашките, лошото време и ниските температури често водят до анулиране на полети. 

Оказва се, че много от пътниците не знаят правата си или как да ги потърсят при възникнал проблем.

"Когато става въпрос за отменен полет при извънредни обстоятелства, каквито са лошите метеорологични условия и затварянето на летището, авиокомпанията не е задължена да изплати парично обезщетение на пътниците. Това обаче съвсем не означава, че те губят останалите си права", посочи в студиото на "България сутрин" директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов.

Всеки потребител може да избере или да бъде премаршрутиран, или друга авиокомпания, с която да лети.

Той подчерта, че ако бъде избрана опцията премаршрутиране, авиокомпанията трябва да осигури храна и нощувки в хотел, както и транспорта от него до летището и обратно през периода на изчакване на следващия полет.

"Несъмнено все повече хора започват да търсят правата си, всеки отделен казус за отменен полет поради извънредни обстоятелства обаче се разглежда индивидуално", допълни още той.

Председателят на Асоциация "Активни потребители" Богомил Николов обясни, че задължително всеки ощетен потребител да подаде заявление за обезщетение, тъй като то няма да бъде изплатено автоматично.

"Хората трябва да знаят, че ако се наложи да вземат обяд или да пренощуват в хотел се нуждаят от касови бележки, които след това да предоставят на авиокомпанията", каза той.

По думите му проблемът идва оттам, че законодателството винаги е абстрактно и е съвсем възможно да се стигне до спор, ако нощувката е била в луксозен и скъп хотел.

"В такава ситуация авиокомпанията може да реши да изплати само половината от платената сума. При хотели с до три звезди обаче, независимо от цената, не би трябвало да бъде отказано обезщетение", подчерта Богомил Николов пред Bulgaria ON AIR.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 19.11   461 г. – Либий Север е провъзгласен за римски император в Равена. 1493 г. – По време на втората си експедиция Христофор Колумб открива остров, който кръщава...