Как да шофираме по-комфортно шофиране през лятото

16.08.2018
по статията работи: econ.bg
Коловозите, които са често срещани по много от българските пътища са пример за това. Може да се изкушите да минавате откъдето и хиляди други шофьори, но това води до повече шум и износване на гумата отколкото шофирането извън коловозите
Как да шофираме по-комфортно шофиране през лятото
Снимка: под лиценза на creative commons

Комфорта ви по време на шофиране е повлиян от различни фактори, сред които са метеорологичните условия, времето на деня и другите шофьори, разбира се. За щастие, водачът на автомобила може да влияе на поне няколко от тези неща и да осигури по-комфортно пътуване без излишно бързане, шум и раздразнение.

Коловозите, които са често срещани по много от българските пътища са пример за това. Може да се изкушите да минавате откъдето и хиляди други шофьори, но това води до повече шум и износване на гумата отколкото шофирането извън коловозите.

„По една и съща странна причина, хората предпочитат да шофират в коловозите, където асфалта е най-груб и рискът от аквапланинг е най-висок. Вместо да шофирате в пълните с вода коловози на пътя, карайте леко встрани от тях.“, съветва Мартин Дражик, продуктов мениджър на Nokian Tyres.

Стигнете комфортно и със стил

Стилът ви на шофиране се отразява на това колко стресиращо ще бъде пътуването за шофьора и за пътниците. Математически, когато намалите скоростта с десет километра в час, това ще ви забави с осем минути за сто километра, но може да направи пътуването много по-безопасно и комфортно.

Задминаването на други коли, с цел да се стигне по-бързо, е безкрайна борба за няколко минути разлика. Спокойното ускорение също ще запази гумите ви.

Правилното налягане в гумите

Когато колата и гумите ви са в добро състояние, можете да се насладите на сигурно шофиране. Правилното налягане в гумите предлага допълнителна спокойствие, подобрява комфорта при шофиране и удължава живота на гумите.

Проверявайте налягането в гумите си на няколко седмици и винаги когато се приготвяте за по-дълго пътуване. Всеки модел кола има подходящо налягане в гумите, определено от автомобилния производител, за пренасяне на леки и тежки товари. Препоръчителното налягане обикновено може да бъде открито на вътрешната страна на вратата или в ръководството на собственика. Повечето бензиностанции разполагат с оборудване за измерване и регулиране на налягането в гумите, а дори и покупката на собствен манометър не струва много.

“Правилното налягане на гумите е важно. Ако налягането е по-ниско, то колата няма да реагира на кормилното управление както трябва. Прекомерното налягане ще намали качеството на возене и ще увеличи шума от гумите. Това води до понижен комфорт.”, казва Петри Паананен, тест пилот на Nokian Tyres.

Качествените гуми имат добро сцепление

Има големи разлики по отношение на аквапланинг и сцепление между гумите от добре познати, отговорни производители на гуми и тези от по-неизвестни марки. Разликите са най-видими при екстремни условия. По-краткият спирачен път при висококачествените гуми допринася за безопасността и предотвратява инциденти.

„Дълбочината на протектора е много важен фактор по отношение на сцеплението на гумата и склонността към аквапланинг. Летните и зимните продукти на Nokian Tyres имат патентован индикатор за безопасно шофиране (DSI), който показва оставащата дълбочина на протектора.“ казва Мартин Дражик.

Фактът, че повечето европейски шофьори оценяват висококачествените гуми, бе доказано и от новото проучване за летни гуми, проведено от Nokian Tyres*. 58% от европейските шофьори са съгласни, че висококачествените гуми се представят по-добре при маневриране в различни пътни условия. Същият брой – 58% от шофьорите – също така потвърждават, че висококачествените гуми са по-безопасни при предизвикателни климатични условия и структурата им е по-устойчива. Според проучването сцеплението на гумата на мокра настилка е най-решаваща характеристика при покупката на летни гуми.

Профилът е от значение

Автомобилните производители дефинират стандартният размер и профил на гумите, както и допълнителни варианти за размер за всяка кола. Размерите на гумите се увеличиха, а профилите станаха по-ниски, но високопрофилните гуми все още означават по-голям комфорт при шофиране.

“Високопрофилните гуми допринасят за по-комфортно шофиране. Твърдият материал на гумите може да направи шофирането некомфортно: съпротивлението при търкаляне ще се увеличи и усещането при шофиране ще се влоши. Нивото на шума в купето също е фактор, който влияе на комфорта при шофиране, и трябва да го имате предвид когато четете за тестове на гуми в автомобилни списания.“ обяснява Мартин Дражик.

Съвети за гуми за безгрижно лятно шофиране

1. Изберете висококачествени летни гуми. Те издържат повече и имат по-добри характеристики. Можете да откриете помощ за избора си на гуми, като разгледате тестове в автомобилни списания и етикетите за гуми на ЕС, които предоставят информация за сцепление с мокра настилка, горивна ефективност и външен шум.

2. По-добро усещане при управление. По-широка гума с по-малък профил дава по-добро усещане при управление от по-тясна гума с по-висок профил. Това означава, че гумата ще бъде по-чувствителна към движенията на водача зад волана. Такава гума е подходяща за шофьори, който оценяват бързата реакция на кормилното управление и харесват по-спортно усещане.

3. Повече комфорт при шофиране. Широката гума ще бъде обаче по-чувствителна и към коловозите на пътя, затова високопрофилните гуми са по-добра алтернатива за шофьорите, които търсят комфорт. По-тясната гума е също така по-безопасна на мокри пътища, тъй като изтласква водата по-добре от широката гума.

4. Измервайте и регулирайте нивото на налягането. Правилното налягане в гумите подобрява безопасността, удължава живота на гумите и намалява разхода на гориво. Проверявайте налягането в гумите на всеки три седмици и винаги когато се отправяте на по-дълго пътуване. Проверявайте налягането когато гумите са студени.

5. Проверявайте протектора на гумите няколко пъти през лятото. Водачите, които шофират редовно трябва да правят това по-често. Препоръчителната минимална дълбочина на протектора е 4 милиметра, въпреки че закона позволява и по-ниско ниво.

6. Проверявайте равномерното износване на гумите. Неравномерното износване е знак, че нещо не е наред. Може да бъде причинено от неправилно налягане в гумите или проблем с окачването.

7. Проверете затягането на болтовете на колелата след като смените гумите. Когато ползвате алуминиеви джанти трябва да затегнете болтовете отново, след като карате няколкостотин километра.

8. Увеличете живота на гумите като сменяте предните със задните гуми, и обратно, когато разликата в дълбочината на протектора достигне 2 милиметра.

*Данните се основават на онлайн проучване направено през април-май тази година от Nokian Tyres в сътрудничество с изследователската компания Taloustutkimus Oy. Проучването бе проведено в пет държави (Германия, Полша, Чехия, Италия и Франция) с извадка от 1000 респонденти от всяка страна.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 03.12   1557 г. – В Единбург, Шотландия е подписана Конгрегация на Бог, с което се узаконява Реформацията и създаването на Презвитерианската църква. 1586 г. – В Англия...