Вярваме в силата на въпросите. Именно въпросите, които си задаваме всекидневно, определят и качеството на живота ни.
Ако си задавате неприятни въпроси като "Защо аз?" или "Как може това да стане по-лошо?" - бъдете сигурни, че мозъкът ви ще зададе и отговори.
По същата логика, ако си задавате въпроси като "Как мога да се усъвършенствам?" или "За какво съм благодарен?", умът ви ще се окаже също толкова изобретателен.
Това важи с пълна сила и за бизнеса. Въпросите, които ръководителите на компании си задават ежедневно, определят колко добре (или зле) се представя оглавяваната от тях структура.
Съществува един въпрос, който е много по-важен, отколкото всеки друг въпрос, който някога се задава, независимо от индустрията, компанията или пазара. А именно: "Как с действията си в
момента помагам на нашите клиенти?"
За да сме напълно наясно, думата “клиент” в този въпрос се отнася до "някой, който купува нещо от моята компания". Няма такова нещо като "вътрешен клиент"*. Компании, в които служителите мислят, че
е продуктивно да се отговори на нуждите на т.нар. "вътрешни клиенти", са на път да се провалят.
Има две причини този въпрос да е толкова важен. Първо, той държи хората фокусирани върху клиентите, без които фирмата не може да съществува. Второ, той ви стимулира да мислите за реалната дейност,
която извършвате в момента.
Успешните компании са тези, в които този въпрос е втора природа за всеки служител и е имплицитно заложен във всичко, което те правят в компанията. Дружества, в които този въпрос изглежда като
"нещо, за което маркетингът трябва да се притеснява", или лежат на стари лаври, или активно се стремят в посока към загуба.
*"Вътрешен клиент" е служител, който получава стоки или услуги, произведени другаде в компанията като поощрение за неговата или нейната работа.