Текстът отдолу е откъс от бестселъра на Дерек Сивърс „Всичко, което поискате“ (Anything You Want). Сивърс основава онлайн магазина за музика CDBaby, който през 2008 година бе продаден за 22 милиона долара. Откъсът е предоставен от електронното издание "Бизнес инсайдър".
"Когато правите бизнес, вие всъщност сътворявате малък свят, в който контролирате всичко. Няма значение как протичат нещата навсякъде другаде – във вашия малък свят вие го правите така, както то трябва да бъде.
Когато основах CD Baby, на всяка поръчка се отговаряше с автоматизиран имейл от моя страна, който даваше информация на потребителя кога точно ще бъде доставен неговият диск. В началото тази анотация беше стандартното „Вашата поръчка отпътува днес. Моля, уведомете ни, ако не достигне до вас. Благодаря за сътрудничеството“.
След няколко месеца обаче това вече беше прекалено несъвместимо с мисията ми да накарам хората да се усмихнат. Просто знаех, че мога да направя нещо по-добро. И така, за 20 минути скалъпих това глупаво и непохватно нещо:
"Вашият диск нежно бе взет от лавицата на CD Baby със стерилизирани, чисти ръкавички, и бе положен на сатенена възглавница.
Екип от 50 работници инспектира вашия диск и го полира и обработи така, че той да бъде в най-блестящия си вид преди изпращането.
Нашият специалист по опаковането от Япония запали свещ и събралата се тълпа притихна, докато той поставяше диска в най-прекрасната позлатена кутийка, която може да се закупи.
След изпращането организирахме страхотно честване, по време на което всички маршируваха по улиците в посока пощата, където целият Портланд помаха на пакета с пожелания за приятен път. Въпросният пакет в момента, петък, 6 юни, пътува към вас на частен CD Baby самолет.
Надявам се, че сте си прекарали добре по време на пазаруването от CD Baby. Ние го направихме със сигурност. Вашият портрет е окачен на стената ни с надпис „Клиент на годината“. Изключително сме изтощени, но все пак нямаме търпение отново да пазарувате при нас, CDBaby.com”.
Този смешен и абсурден имейл, изпращан с всяка поръчка, бе толкова радушно приет, че ако потърсите в Google по ключови думи "private CD Baby jet", ще получите близо 20 хиляди резултата. Всеки един от тях е човек, който е получил този имейл и толкова го е харесал, че го е публикувал някъде, за да сподели очарованието си.
Един такъв непохватен, смешен, абсурден имейл осигури хиляди нови клиенти.
Когато се чудите как точно да направите своя бизнес по-обширен, е доста изкушаващо да мислите адски глобално и в огромни размери, за да родите масивни планове, които да преустроят света.
Но все пак, не забравяйте и малките детайли. Много често именно те очароват потребителите толкова много, че те чувстват за нужно да споделят със своите приятели и познати за вашия бизнес".