Не правете тези 10 грешки при поддръжката на колата си

25.01.2013
по статията работи: Александър Димитров
Сигналите за нередност в една или друга част на автомобила не трябва да бъдат неглижирани, а решавани навреме
Не правете тези 10 грешки при поддръжката на колата си

Колата е деликатно нещо. Не толкова деликатно, колкото човешкото тяло, естествено – и далеч не толкова важно, но ако неглижирате проблемите във вашето возило, може да стане напечено. А рисковете по пътя вече са нещо, което трябва да е от жизнена важност за вас като шофьор.

Електронното издание "Бизнес инсайдър" подбира 10 сигнала, които трябва да уловите и да не подценявате при появата им. Защото в противен случай просто ще трябва да се бръкнете повече за оправянето им. Те са:

1. Постоянно отлагане на поддръжката по график.
2. Игнориране на лампата за проверка на двигателя.
3. Неглижиране на нуждата от смяна на масло или пък забавяне на въпросната нужда.
4. Липса на проверка на налягането на гумите.
5. Неглижиране на охлаждането, спирачките, предавките или други важни компоненти и свързаните с тях проблеми.
6. Да продължите да карате колата, въпреки че возилото е видимо прегряло, също може да ви коства главоболия.
7. Отказ за смяна на горивните и въздушните филтри.
8. Търсене на обслужване в рамките на неквалифицирани и съмнителни магазини.
9. Употреба на по-евтини части от ненапълно ясни производители за сметка на по-скъпи оригинални такива.
10. И на последно място – сами да поправяте по-специфични и изискващи по-висока компетентност проблеми из вашия автомобил.

Най-показателни за лавинообразния ефект при ваши пропуски или забавяния е въздушният филтър. Той струва средно около 10-20 лева, но ако не реагирате навреме, може да повреди сензорите за кислород, всеки от които може да е няколко пъти по-скъп.

Смяната на маслото (под номер 3 в списъка) също е изключително важно. Според техниците, неглижирането на нуждата от смяна на маслото е най-често срещаният и най-увреждащ колата случай. Почти винаги клиентите съжаляват за невниманието си и се ядосват, че не са реагирали навреме.

Арт Якобсен, вицепрезидент на диагностичната фирма за автомобили Car MD, посочва къде се корени проблемът: „Оказва се, че мръсното масло, което не е подменяно, не се „разбира“ особено добре с високотехнологичните двигатели на модерните автомобили“, изтъква той. „В такъв случай двигателят тотално може да се скапе, ако дълго време на обръщате внимание на проблема“.


Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
4.79/14
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 13.12   1294 г. – Папа Целестин V абдикира от папството, което е първият случай на абдикация на папа в историята на католицизма. 1519 г. – Експедицията на Фернандо...