Ако всички списъци от вида на „какво трябва да правите, за да сте по-успешни/щастливи“ досега са имали по-скоро съмнителен успех за вашата продуктивност на работното място и в отношенията ви с останалите, то ако решите спазите поне част от съветите от настоящия списък на сайта за бизнес и предприемачество Inc.com, съветващ ви какво да НЕ правите, дните ви ще минават далеч по-спокойно, приятно и успешно.
Така че независимо какви задачи ви предстоят през съответния ден, всяка сутрин се заричайте да не:
1. Проверявате телефона си, докато говорите с някого. Подобно поведение прави неприятно впечатление на околните и откровено може да ви изиграе лоша шега при запазване на добрите ви отношения с колегите ви. Просто никой не обича да го прекъсват по този начин, колкото и успешно да го прикрива.
2. Вършите много странични неща по време на срещи. Най-лесният начин да бъдете най-умният човек в заседателната зала, е да сте този, който успява да запази максимално внимание за случващото се. Ще останете удивени от това колко можете да научите за обсъжданата тема, както и за скритите мотиви на хората в стаята, ако спрете да се занимавате със странични неща и насочите вниманието си към обсъжданията. Да не говорим за потенциалните ползи като създаване на отношения с хората, които биха улеснили и подпомогнали работата ви.
3. Мислите за хора, които нямат място в живота ви. Винаги помнете, че за вас най-важни са семейството и приятелите ви. Така че отдавайте им вниманието си винаги, когато можете – те са тези, които го заслужават.
4. Използвате множество автоматични известия. Не е нужно нещо винаги да звъни или пиука, когато получавате поредния „животоспасяващ“ имейл, текстово съобщение или туийт. Ако работата, която вършите в момента, е важна за вас, то си струва да я вършите, без да бъдете прекъсвани. Фокусирайте се върху нещата, които правите в момента и винаги се стремете да имате собствен график на задачите, а не да се водите по графика на други хора.
5. Позволявате на миналото да управлява бъдещето. Грешките винаги са били ценен урок. Учете се от тях, но след това просто ги оставете в миналото и не ги преживявайте отново и отново. Мислите, че е по-лесно да се каже, отколкото да се направи? Всичко зависи от перспективата, през която гледате на нещата. Ако например нещо се обърка, превърнете ситуацията във възможност да научите нещо ново – особено за себе си. Миналото е един вид тренировка – то може да ви даде ценна информация, но не и да управлява бъдещето ви. Освен ако не му позволите.
6. Чакате, докато не сте сигурни, че ще успеете. Никога не можете да сте 100% сигурни, че ще успеете в дадено ново начинание. Единственото, което можете да направите, е да си кажете, че ще се опитате да дадете всичко от себе си в него. Тогава ще се чувствате много по-уверени, че бихте опитали отново, ако този път се провалите. Така че стига сте чакали и действайте – в случай на неуспех бихте загубили много много по-малко, отколкото си мислите.
7. Да говорите зад гърба на някого. Опитайте се да оставите този неприятен навик в миналото. Ако имате проблем с даден човек, по-добре му го кажете в очите. Ако пък това не е ваша работа (а и не ви засяга), то не е и ваша работа да говорите зад гърба му. Опитайте се да прекарвате времето в по-продуктивни разговори и дейности. От тях ще имате повече полза, а и другите ще започнат да ви уважават като човек, който не злослови зад гърба на хората.
8. Да казвате „да“, когато имате предвид „не“. Да откажеш да направиш нещо за колеги, клиенти и дори приятели може да е наистина трудно. Но всъщност много рядко твърдият отказ предизвиква острата негативна реакция, от която се страхувате. Повечето хора биха ви разбрали, а ако не ви разберат, то струва ли си да ви пука какво точно си мислят за вас?
Освен това, ако кажете "не", то ще се чувствате зле за малко. Ако обаче се съгласите да направите нещо, което не смятате да извършите, то неприятното усещане ще се запази за много по-дълго време. В крайна сметка то може дори да ви накара да действате против волята си, водени от чувство за вина.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!