Четирите споразумения в офиса*

09.08.2012
по статията работи: Лили Бончева
Или как да сме щастливи и успешни в работата си
Четирите споразумения в офиса*
Снимка: Acuitydesigns.net

На 3 ноември 2012 г. за пръв път у нас световноизвестните автори и лектори дон Мигел Руис и дон Хосе Руис (www.miguelruiz.com) ще изнесат семинар в областта на личностното и фирменото развитие. Той е част от тяхното европейско турне, което ще премине още през Италия, Швейцария, Франция, Холандия, Германия, Чехия, Испания и Израел

Едно от произведенията на дон Мигел Руис е класическото четиво „Четирите споразумения - Практически наръчник за лична свобода“ – бестселър на „Ню Йорк Таймс“ повече от седем години. Мигел Руис завършва медицина и води обикновен живот на хирург, когато катастрофа, която едва не отнема живота му, го кара да се върне към мъдростта на предците си. Дон Мигел е наследник на толтеките – общност от хора с високоразвито познание в древно Мексико, чието учение той представя в модерен вариант за хората на XXI век.

Текстът по-долу, който Econ.bg* ви представя като медиен партньор на предстоящия семинар, се базира на книгата „Четирите споразумения – Практически наръчник за лична свобода“.

Четирите споразумения са инструменти за лична трансформация. За да се осъществи тази трансформация, е необходима инвентаризация на нашите самоограничаващи споразумения - нещата, в които вярваме: кои сме, как да се държим, какво е възможно и какво не е - и замяната им с четири нови мощни споразумения, които да сключим със себе си.

Четирите споразумения се прилагат в бизнеса от организации като Pfizer, Delta Airlines, Prudential Financial, Smithsonian Institution и много други.

Първото споразумение: Бъдете безгрешни в думите си

“Казвайте само това, което мислите“. Съвременната бизнес култура е известна с нарушаването на обещанията. Често това се диктува от нашия страх да не разочароваме клиента и да не загубим бизнес. Да комуникирате честно и да казвате само това, което мислите, е важно за всички сфери на бизнеса, включително за маркетинга. Тъй като сега клиентите имат същата (или по-голяма) власт и влияние като търговските марки, целият маркетинг се е превърнал в социален. Ако сте прозрачни и честни в своята комуникация, печелите уважението и доверието на своите клиенти и партньори.

Второто споразумение: Не приемайте нищо лично

В бизнеса критиките са често срещани. Мигел Руис посочва, че нещата, които казват хората, отразяват самите тях. Когато хората говорят неприятни неща за вашата компания или продукти, трябва да отделите време да помислите внимателно и да реагирате по най-адекватния начин. Приемането на критиките лично води до война с думи и засягане на вашите клиенти. Фактът, че някой е отделил време да коментира, показва неговата ангажираност с вашата компания. Възползвайте се максимално от тази ангажираност с конструктивен отговор. Дори ситуацията да не може да бъде разрешена, вие избягвате излишната драма и подобрявате своята репутация.

Третото споразумение: Не правете допускания

Никога не правете допускания относно това какво знаят или не знаят вашите клиенти и партньори, от какво имат нужда и от какво нямат нужда. Както посочва Мигел Руис, намирането на смелост да задавате въпроси и да изразите какво наистина искате, води до ясна комуникация. Никога не правете допускането, че това, което е работило вчера, ще работи и утре. Необходимо е да се ангажирате с текущ процес на измерване и преоценка, за да не се налага да гадаете какво да правите.

Четвъртото споразумение: Винаги правете най-доброто, на което сте способни

Често работим под натиска на сроковете и всевъзможни други ограничения. Много хора смятат, че ако не се вместят в ограниченията, ще се провалят. Всъщност е достатъчно просто да правим най-доброто, на което сме способни, независимо от обстоятелствата. Ако сте болни, уморени или разстроени, вашето най-добро представяне може да бъде по-ниско. По подобен начин, вашият бизнес може да среща различни предизвикателства или може да сте претоварени с работа. Независимо от обстоятелствата, винаги трябва да дадете най-доброто от себе си, за да постигнете бизнес целите и да решите проблемите. Това ви превръща в доверен член на екипа, който допринася за общата работа.

Повече информация за предстоящия семинар на дон Мигел Руис и дон Хосе Руис ще откриете на адрес: www.ruiz-bg.com.

Оцени статията:
5.00/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 06.11   1315 г. – Данте Алигиери (на портрета) е осъден на доживотно изгнание от Флоренция, а ако се върне е заплашен от изгаряне на клада. 1521 г. – Фернандо Магелан...