Интервютата за работа са неразделна част от нашия живот. Някои ги приемат спокойно, други дори след десетки подобни „занятия“ се притесняват и треперят. Твърде често процесът е стандартен – работодателят задава няколко въпроса, на които кандидатът се очаква да отговори. Те могат да включват както предишен опит, така и обосновка за причината за кандидатстване, или нещо странично.
Рядкост са обаче наистина странните и нестандартни въпроси. Те може да будят смях или просто почесване по главата, но е твърде възможно и да са целенасочена политика, чиято идея е да провокира кандидата която да цели провокацията на кандидат. Не за друго, ами за да му позволи да мисли извън рамките на общоприетото, уточнява сайтът за бизнес и предприемачество Inc.com.
Сайтът подбира 10 изключително шантави въпроси, които големи компании са задавали на кандидати за служители.Те демонистрират изкуството да смаеш интервюирания и да видиш докъде точно се разпрострира неговото алтернативно мислене.
„Ако можехте да се отървете от един американски щат, кой би бил той и защо?“ - анализаторската компания Forrester, оперираща в сферата на бизнеса и
технологиите.
„Коя песен най-точно описва работната ви етика?“ - техногигантът Dell.
“Джез Безос (нашият главен изпълнителен директор), се появява в офиса ви и е готов да ви даде един милион долара. С тях ще може да започнете вашият
първи бизнес проект. Какъв е той?“ - интернет корпорацията Amazon.
„Назовете 3-ма нобелови лауреати“ - компанията за онлайн администрация benefitsConnect.
“Ако ви дойдем на гости за вечеря, какво ястие бихте ни приготвили?“ - веригата супермаркети Trader Joe's.
„Жена ми и аз смятаме да се отправим на почивка... Кое място бихте ни препоръчали?"- консултантската компания PricewaterhouseCoopers.
„Изчислете ъгъла на стрелките на часовника в 11:50 часа“ - Bank of America.
„Някога крали ли сте молив от работа?“ - софтуерната фирма Jiffy Software.
„Ако бяхте нагласили телефона си на беззвучен режим, и въпреки това изведнъж той прозвъни силно – въпреки че е на беззвучен режим!, какво бихте ни казали?“ -
корпорацията за домашни потреби Kimberly-Clark
“По скалата от 1 до 10, оценете ме като интервюиращ“ - мултифункционалният корпоративен гигант Kraft Foods.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката,
предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!