Социалната мрежа Facebook започва агресивна „борба“ с търговците на фалшиви феновe в сайта. От компанията съобщават, че досега са спечелили над 2 млрд. долара от подобни дела срещу измамници, които продават нереални харесвания на страници, информира „Би Би Си“.
Много компании решават да си купят фалшиви фенове, за да направят продукта си да изглежда по-популярен. От Facebook обаче казват, че увеличаването на броя фенове по този начин "вреди повече, отколкото помага“.
„Имаме силна мотивация да се преборим с фалшивите харесвания, защото бизнесът и хората, които използват нашата платформа очакват реални връзки и резултати, а не фалшиви“, обясняват от Facebook.
Така наречените „търговци на харесвания“ използват схема, по която предлагат на компании определен брой фенове, след което създават фалшиви профили или хакват вече съществуващи, за да изпращат съобщения на други потребители с призив да харесат дадена страница.
От Facebook казват, че ще се борят с измамниците освен по съдебен път, но и чрез създаването на по-ефективни алгоритми за защита от спам.