Най-голямата социална мрежа в света Facebook пусна обновена версия на рекламната си платформа. Чрез нея се позволява сайтът да продава реклами, конкретно насочени към неговите 1,3 млрд. потребители, независимо дали са във Facebook или не.
За целта, когато някой влезе в социалната мрежа със своето устройство, се генерира уникален идентификационен код в сървърите на компанията. Той може да бъде използван за проследяване на клиентите, така че когато друго приложение или уебсайт попита за реклама, Facebook да предоставя информация за тях, която да насочи към най-подходящата реклама.
Първата фирма, която се е записала за услугата, е Omnicom Group – една от най-големите рекламни компании в света.
Обновената платформа много напомня техниките, които Google използва, за да показва реклами на потребителите в мрежата. Според експертите, създали платформата на Facebook обаче, бисквитките, които използва Google за тази цел са грешни и че информацията, която „империята на Зукърбърг“ дава за потребителите е много по-полезна.
„Хората прекарват все повече време от всякога на своите мобилни устройства. Това изместване на потребителското поведение има ключово значение за изграждането на поведението за покупка, както в магазините, така и онлайн. Днешните рекламни технологии – бисквитките – са погрешни, когато се използват самостоятелно“, обясни Ерик Джонс, шеф на рекламната компания Atlas, която Facebook закупи от Microsoft преди година.
Рекламната индустрия в интернет се оценява на над 140 млн. долара. Google все още притежава най-голямата част от този пазарен дял – 32%. За сравнение Facebook държи едва 7,8 на сто от него.