Популярната марка спортни обувки Reebok, която е собственост на Adidas, ще се опита да съживи старата си слава, сключвайки договори с известни фитнес групи, предаде агенция „Ройтерс“.
Фенове на Reebok са предимно спортни ентусиасти и от компанията ще разчитат именно на връщането на доверието сред тях, за да се преборят с основния конкурент Nike.
През 2005 г. Adidas закупиха Reebok за 3,8 млрд. долара, с което целяха да имат по-голям пазарен дял в САЩ. Тази сделка се оказа добра за германската компания, която увеличи продажбите си зад Океана двойно, а знаковите три ленти, придобиха още по-голяма популярност.
Reebok обаче загуби договорите си за екипировки с Националната футболна лига (НФЛ) и Националната хокейна лига (НХЛ), пострада от измама в Индия, а обувките на компанията вече не бяха на мода.
Сега американският производител има нова стратегия. Собствениците промотират Reebok като фитнес марка, благодарение на редица рекламни договори и нови модели обувки. Тази стратегия доста се доближава до това, което прави Puma. Компанията набляга основно на футбол и лека атлетика.
Очевидно за Reebok тази промяна носи добри резултати. В доклад за печалбите за миналия месец на Adidas, американската компания за първи път не е спомената като проблемна. „Това е потвърждение, че Reebok се справя по-добре“, смята Седрик Лекасбъл, анализатор за инсвестиционната група Raymond James.
Положително се изказа и изпълнителният директор на Adidas Хербърт Хайнер, според който продажбите ще продължат да растат и през следващите години.
Според немската компания са нужни няколко марки за да покрият абсолютно всички сегменти в пазара на спортни обувки. Adidas се фокусира главно върху футбол и баскетбол, а Reebok - върху фитнес и мода. От Reebok вече са сключили рекламни договори с компанията CrossFit, фитнес групата Les Mills, както и състезателната серия Spartan Race. Според анализатори подобна стратегия има много по-голям ефект, отколкото реклама в телевизията или пресата.
Експерти аплодират Adidas за решението да се откажат от преследването на повече продажби на всяка цена, за да помогнат на Reebok. Американската компания реализира около 10% от общите продажби на Adidas, докато на световно ниво пазарният й дял е 1,8%.
Както и повечето си конкуренти, от Reebok се ориентират към по-скъпи продукти. Средната цена на мъжка спортна обувка в САЩ през 2012 г. е била 69 долара, което е с 6% повече спрямо 2011 г.
През 80-те години маратонките „Princess” на Reebok бяха номер едно на пазара, но оттогава компанията бележи непрестанен спад. До 2005 г. тя беше втора на пазара на обувки, предназначени за тичане, но сега е едва пета. Пред нея са компании като Nike, Brooks, Asics и New Balance.
Най-новият продукт на Reebok, който цели да привлече потребителите отново е ATV 19+, чиято цена е 140 долара.
„В най-добрия случай те (потребителите) ще си купят и други продукти на Reebok-маратонки за почивните дни или екип за йога“, твърди шефът на американската компания Мат О'Туул.