Най-голямата верига супермаркети във Великобритания Tesco отчете най-голямата загуба в своята близо 100-годишна история. В края на февруари компанията завърши финансовата си година с 6,37 млрд. лири в пасив при печалба от 2,26 млрд. лири за предходната година, пише „Бизнес инсайдър“.
От британската търговска верига обясняват огромната си загуба със спад от 3% на продажбите си, изключващи тези на гориво.
Според данните на онлайн платформата за маркетинг Kantar Worldpanel Tesco е с пазарен дял от 28,4% във Великобритания, което е 30,1 на сто надолу в сравнение с 2012 г.
Въпреки това последните изчисления на компанията показват, че тя започва да се възстановява от срива през 2014 г. и подобрява резултатите си. Така за първото тримесечие на 2015 г. от фирмата отчитат поскъпване на акциите си с 0,3 на сто.
„Годината беше много трудна за Tesco. Данните показват сериозно влошаване на пазара, както и проблеми по отношение на конкурентоспособността ни. Ние обаче посрещнахме реалността без страх, сложихме черта на миналото и започнахме да градим имиджа си наново. Започваме да виждаме първите окуражаващи сигнали, които отразяват усилията ни“, коментира изпълнителният директор на компанията Дейв Луис.
В началото на януари от Tesco обявиха, че планират да затворят общо 43 свои магазина във Великобритания. Като причина за предприемането на тези действия беше посочена „нерентабилността“ на тези магазини. Заедно с това от фирмата са се отказали от плановете си да отворят 49 напълно нови супермаркета.
От Tesco планират още да затворят схемата за пенсиониране на своите служители. Това ще им спести 250 млн. лири. В допълнение с 30 на сто ще бъдат съкратени режийните разходи.