БДЖ наема осем локомотива с машинисти

30.12.2019 | 12:45
по статията работи: econ.bg
Наемането ще бъде за срок от шест месеца с възможност за подновяване на договора по два пъти с по още шест месеца
БДЖ наема осем локомотива с машинисти
Снимка: под лиценза на creative commons

Докато поднови грохналия подвижен състав БДЖ ще ползва под наем 8 локомотиви с бригадите им. Държавните железница са пуснали обществена поръчка с пет позиции за заемането на машините в деня преди Бъдни вечер, става ясно от сайта на дружеството.

Поръчката обяви в интервю пред "Монитор" изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" инж. Никола Василев. Мотивът е да се запушат малките дупки в графика на движение, което е признато и в решението за наем на локомотиви. Междувременно усилията на ръководството на железниците е ремонт на собствените локомотиви, вагони и мотриси, и към придобиване на нов подвижен състав.

Наемането на осемте локомотива с машинисти ще бъде за срок от шест месеца с възможност за подновяване на договора по два пъти с по още шест месеца.

Прогнозната стойност на обществената поръчка е 6,4 млн. лева без ДДС за година и половина.

В средата на декември стана ясно, че четири от големите производители в търга за нови локомотиви на БДЖ "Бомбардие транспортейшън" ГмбХ, ДЗЗД "Сименс Трон”, консорциум "Екселор-Е.Л." и ”Щадлер рейл Валенсия" С.А. Прогнозната стойност на поръчката е 57,5 млн. лева без ДДС за доставка и поддръжка на 10 нови електрически локомотива. Планираното приключване на поръчката е до края на март 2020 г., а предполагаемата доставка на първите нови локомотиви е до 18 месеца след подписването на договора.

В същото време ръководството на БДЖ подписа договора за ремонта на мотрисите "Сименс”. За пет години избраният от железниците румънски клон на френския гигант "Алстом" първо ще обнови, а после и ще поддържа срещу 137 млн. лева 46-те мотриси на жп превозвача. Предстои да се бъде обявявена и процедурата и за

доставка на 16 електромотрисни 4-вагонни влака с по 250 места или общо 4000 места, които ще обслужват средните дестинации – пътувания до 3 часа, от типа на Пловдив-Бургас, Горна Оряховица-Варна и др. Поръчката им ще бъде на стойност до 120 млн. евро или средна цена на седалка от порядъка на 25-30 000 евро.

Много стари, но издържали на времето 10 електрически локомотиви на БДЖ – Шкода, също ще бъдат ремонтирани. Срещу над 20 млн. лв. с ДДС търси бързо обновяване на машините от сериите 4400 на "Шкода". Очаква се модернизация и на 5 броя румънски локомотиви, 46-а серия.

Поръчките са част от плана на министерството на транспорта за тотално реновиране на влаковия състав на БДЖ до 2024 г., когато договорът на дружеството с държавата приключва и ще трябва да се конкурира на свободния пазар.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...