"При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!" - този надпис от агитационна табела, издигната някъде в широкия интервал 1944-1989 г., е може би един от най-характерните за българския социалистически режим лозунги.
И един от най-забавните.
Разбира се, всички ние преоткрихме хумористичната страна на известните слогани, рекламни надписи и политически анонси, чак в епилога на този исторически период, когато Демокрацията започна да налага свое чувство за хумор.
В духа на добронамерената пародия (ако въобще е възможно да съществува такова понятие) графичните дизайнери от американския сайт Stocklogos.com са изложили своето виждане на нещата, разгърнато в строго хипотетичен план.
Как биха звучали рекламните слогани на най-популярните търговски марки, ако бяха подвластни на комунистическата идея? Ето отговора на сайта, поднесен с уговорката, че по времето, за което говорим, рекламната психология в САЩ е била на съвсем друга вълна от нашата.
(Източник на снимките: Stocklolgos)
Оригинал: "Walmart: Save money. Live better". Пародия: "Walmartyr: Less choice. Less headache"
Как би се вписал сайт за изгодно пазаруване на дребно в епохата на купонната система и унифицирания потребителски избор? (Оставяме на страна фактора интернет.)
От Starbucks до Redstarbucks... Що се отнася до американската верига кафетерии, авторите са се изкушили да оцветят бялата звезда в короната на емблематичната дама от логото на компания в червено. Препратката е към червената болшевишка петолъчка, символизираща кръвта на падналите в борбата срещу фашизма и единството на "пролетарията от петте континента".