„След забележителната за Orbis 2016 година, групата продължава да жъне успехи в резултат на своя устойчив план и благоприятната икономическа ситуация в региона“ – обяви Жил Клавие, президент и главен изпълнителен директор на Orbis S.A.
Финансово представяне
Финансовото представяне на групата през първата половина на 2017 г. е рекордно високо: с ръст от 6.2% на печалбата до 160 млн. евро и солиден двуцифрен ръст на приходите преди лихви, данъци, обезценка и амортизация с + 23.1%, достигайки 47.6 млн. ввро. Orbis може да се похвали още с 7% ръст на прихода от стая, което се дължи главно на увеличение на средните цени на стая (+4,3% на годишна база). Този резултат е отражение от комбинираното въздействие на успешния подход за управление на приходите и каналите, активната дистрибуционна стратегия и благоприятния туристически климат в целия регион. През първото тримесечие на 2017 г. компанията промени и организационната си структура и сега тя се фокусира повече върху управлението на пазари, вместо на конкретни марки. Тази стъпка позволява по-ефективна работа по отношение на легловата база в ключовите дестинации.
Развитие на портфолиото и управление на активите
Групата продължава своето развитие с бързи темпове. През първата половина на 2017 г. Orbis подписа 7 нови споразумения за франчайз и управление на общо 940 стаи, което ще даде възможност на групата да навлезе на две нови дестинации – Сърбия и Босна и Херцеговина, още през 2017 г. Освен експанзията на активите, Orbis продължава работа по 6 дъщерни проекта (с общо 560 стаи), които ще се присъединят към групата през следващите години. Като цяло, планът за развитие на Orbis е изключително смел с 40 хотела – 4800 нови стаи, и е в подкрепа на устойчивия растеж на групата. Компанията също така продължава да е в пазарна готовност за потенциални нови придобивания благодарение на силната си парична позиция.
След периода на рефинансиране и обратно изкупуване на хотелите в Будапеща, Orbis е във фаза на модернизация, за да осигури по-добра ефективност и по-висока възвращаемост на тези инвестиции. През първата половина на 2017 г. Orbis вложи 122 млн. евро в хеджиране (включително обратно изкупуване на 6 хотела). Основните актуални проекти за реновиране на компанията включват хотелите Mercure Budapest City, Mercure Budapest Buda, Novotel Kraków City West и Novotel Poznan Center, които ще бъдат разделени в два хотела – Novotel и Ibis.
Компанията е убедена, че обновените хотелски интериори в съответствие с най-новите дизайнерски тенденции и персоналното отношение към клиента ще доведат до още по-добри резултати.
„Силното ни финансово представяне през първата половина на 2017 г. и положителните перспективи за следващите месеци намират отражение в нашата прогноза за 2017 г. за приходи преди лихви, данъци, обезценка и амортизация на стойност 106 – 108 млн. евро. Бъдещето изглежда обещаващо.
Продължаваме да укрепваме трите основни стълба в нашата стратегия: изпълнение, портфолио и хора, с цел да подобрим позицията си в региона и да може да посрещнем с устойчивост потенциалните икономически спадове. Orbis Group става по-силна и по-силна благодарение на последователната и устойчивата ни стратегия" – обобщава Жил Клавие.