Нарастването на глобалното търсене на луксозни стоки доведе до появата на трима италиански милиардери. Това става на фона на ръста в пазарната цена на най-добрите модни марки по света, пише агенция „Блумбърг“.
54-годишният Доменико Долче и 50-годишният Стефано Габана основават базираната в Милано модна къща Dolche&Gabbana, чиито облекла се продават средно за 4 000 долара. Модните предприемачи вече са част от класацията на най-богатите хора на планетата, показва индексът на милиардерите на „Блумбърг“.
Сандро Веронеси (53 години), собственик на италианския моден франчайз Calzedonia Group, който продава бельо чрез марките Intimissimi и Tezenis, вече също може да се похвали, че е милиардер.
„Те са два напълно различни модни сегмента“, заяви Карло Памбианко, основател на базираната в Милано модна консултантска компания Pambianco. По думите му и двете фирми - Dolche&Gabbana и Calzedonia, са сред най-ценните модни компании в Италия.
Dolce&Gabbana се оценява на 5,3 млрд. долара. Доменико Долче, който е председател на борда на директорите на компанията, притежава 41,8% от акциите. Така неговото нетно богатство възлиза на 2,2 млрд. долара. Същевременно богатството на Стефано Габана, който е президент и контролира 40 на сто от акциите, се оценява на 2,1 млрд. долара.
Нарастването на световното потребление предизвика тенденция за растеж на цените в търговията на дребно с модни облекла и аксесоари, което според анализаторите се дължи на "възхода на консуматорската класа".
Цената на акциите на италианска Prada нарасна повече от двойно през 2012 г., а книжата на базираната в Ню Йорк Michael Kors Holdings поскъпнаха с 87,3% през изминалата година. Акциите на германската Hugo Boss пък скочиха с 44,5 на сто.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!