Ерик Шмид знае какво е бъдещето на списанията. Това са таблетите. На коференция на Асоциацията на издаделите на списания в сряда (23 октомври) председателят на Google говори за бъдещето и това как списанията се вписват с него, пише интернет изданието „Машабъл“. Шмид заяви, че според него със сигурност бъдещето на списанията не е в хартията, а в таблетите.
„Таблетите вече са по-популярни от персоналните компютри“, каза Шмид. „Можете да четете на тях, те знаят къде се намирате, разполагат с акселерометър. Има много неща, които издадтелите могат да направят при списанията за таблети, които няма как да бъдат постигнати при хартиените издания“
Ерик Шмид прогнозира също така, че след пет години ще има нови мощни, приличащи на таблети, устройства, които ще служат като заместител на традиционните медии. Те ще бъдат изключително иновативни, включващи приложения, които ще се възползват от социалното поведение на потребителите в интернет, тяхната локация и др. По този начин те ще предлагат много по-интерактивно съдържание.
„Това ще е много ползотворно за издаделите“, смята Шмид. Според него в света на онлайн рекламата местоположението на потребителите дава много повече възможности за насочване на съгласувани с аудиторията реклами. Когато рекламите са насочени правилно към различните целеви групи, вероятността потребителите да им обръщат внимание е много по-голяма.
Шмид не каза какво мисли за това дали рекламите в списанията, дори и в онлайн среда, могат да се конкурират с възможностите на Facebook или Google. Председателят на една от най-големите технологични компании в света обаче не вижда много бъдеще за книгите. Според него вниманието на читателите става все по-краткотрайно. „Не мисля, че ще се върнем към книгите“, смята той.