Заснемането на модерността в началото на 20-ти век няма как да пропусне един от най-важните си елементи - имигрантите в Съединените американски щати. Именно това се захваща фотографът Луис Хайн, когато започва своите серии от снимки на имигранти на остров Елис, Ню Джърси, САЩ.
"Фотографията по начало има тази особеност, че тя естетизира обекта", казва проф. Цочо Бояджиев. Заснемането на маргинални социални групи не прави изключение. Социалното ангажиране на фотографията и фотографа е въпрос на време и контекст.
Хайн използва фотоапарата си като средство за стимулиране на социални реформи и благодарение на него американските закони за детския труд се променят.
Вижте някои от фотографиите на имигранти, направени от Луис Хайн.
Снимки: "Академик Компютинг Евъргрийн".
Италианска мадона, 1905 г.
Почиващи момчета във въглищна мина, 1911г.