Всички сега сме публични личности, за разлика отпреди едва десетина години, когато това бяха само политици, спортисти, журналисти и хора от шоубизнеса, каза по време на първото издание на Международния формат TEDx в Пловдив, основателят на M3 Communications Group, Inc. и Президент на световната ПР асоциация ICCO Максим Бехар.
Максим Бехар говори за цената, която всеки от нас плаща за модерния ни онлайн живот. Първият елемент на тази цена е, че съвременният човек трябва да говори много езици. Тук не става въпрос за езици в смисъла на езиците, които се говорят в различните страни, а за езиците, които всеки трябва да владее, когато публикува в социалните платформи, когато пише имейли, когато праща sms-и, когато общува лице в лице с хората. Като „висш пилотаж“ определи Максим Бехар туитовете от 140 знака в „Туитър“. Да, т.н. broken English, който днес говорят всички и който е на път да стане единственият език в света, както прогнозира Максим в своята книга „Поколението F“, е факт. Съвременният човек обаче плаща цената да владее многобройни регистри на своя или на чужд език, за да си осигури комфортно присъствие в онлайн битието.
Следващият елемент на цената на живота в хаоса на социалните медии е необходимостта да се мисли бързо. Светкавично бързо. Модерният човек не може да изпуска момента. Той трябва да реагира. Мигновено. Защото социалните медии са изключително динамични. Целият ни съвременен живот изисква светкавични реакции. Независимо дали онлайн или когато се налага да се разкаже за България – или „продаде“ на маркетинг жаргон – пред елитна група водещи бизнесмени, поканени от принц Чарлс. За този епизод разказва Максим Бехар, който направил кратка и запомняща се със своята креативност презентация на страната ни. Като „www страна“ я представил той, но не в смисъла на добрите интернет услуги, а на „weather, women & wines”.
Високата етичност е друг елемент на цената, която плаща съвременният онлайн човек. Днес светът е тотално прозрачен и затова всички трябва да бъдем етични. В тази България, която днес е „като друга планета, не като друга държава“, сравнена с България от 2001 г., когато Максим Бехар написва първия стандарт за бизнес етика, бизнес етиката обаче е същото – печалбите да се правят прозрачно. Бизнесът да се прави прозрачно означава да се прави етично, точно, честно. Прозрачността на съвременния свят е и неговото най-ценно качество.
Към темата за достойнството Максим Бехар се върна на финала на лекцията си The Price of Living in Social Media Chaos на TEDxPlovdiv. Днес всичко е 100% публично. Днес всички сме публични личности. Затова част от цената е да пазиш своето достойнство. Всеки днес трябва да защитава своя авторитет, своята репутация.
На сцената в Града на тепетата излязоха и други лектори – бизнесмени, предприемачи, музиканти, изследователи. Те говориха за бизнес, технологии, наука, личностно развитие. И те, както и Максим Бехар, споделиха своите визионерски представи за света. Днес.
Повече информация за събитието може да намерите ТУК.
Максим Бехар е български бизнесмен, журналист и дипломат, президент на Световната PR асоциация (ICCO). Освен CEO на водещата българска PR агенция M3 Communications Group, Inc. той управлява и чешкия офис на най-голямата PR корпорация в света Hill+Knowlton Strategies. Той е Почетен Генерален консул на Република Сейшели в България. Председател е на Борда на Световния комуникационен форум в Давос, Швейцария.