От години видеоклиповете към песни се превръщат в най-добрата форма за маркетинг. Те представляват и шанс слушателите да изпитат пълно музикално усещане. Ето защо за заснемането на видеоклип звездите отделят много средства и усилия.
Колко обаче най-много средства са склонни да отделят известните музикални артисти за заснемането на клипове към песните си, ни разкрива „Бизнес Инсайдър“, публикувайки списък на 10-е най-скъпи музикални видеа на всички времена.
10. „Heartbreaker” на Марая Кери и Jay-Z (1999 г.) - 2,5 млн. долара
Изпълнителите обясняват високата цена на видеото с факта, че в него са използвани различни сцени с анимация. Действието се развива в киносалон, наемът на който струва близо 100 000 долара.
9. „2 Legit ot quit” на MC Hammer (1991 г.) - 2,4 млн. долара
Заснемането на клипа е отнело около 30 дни. В него участват редица атлети, които показват завидни умения. В 14-минутното видео са използвани и кадри с различни известни личности, което също е допринесло за високата цена.
8. „Victory” на Puff Daddy (1998 г.) - 2,7 млн. долара
В клипа са използвани кадри с известния рапър Busta Rhymes, седящ на върха на статуя, участват и актьорите Денис Хопър и Дани Де Вито. Използвани са самолет и хеликоптер,
пиротехнически средства, което увеличава цената на клипа до близо 3 млн. долара.
7. „Estranged” на Guns N' Roses (1993 г.) - 4 млн. долара
Историята на видеото включва сцени на преследване от военен отряд, опит за самоубийство в океана и евентуално спасение от делфини, преплетени с изпълнения на живо на бандата. Използвани са
хеликоптери, спасителен отряд, петролоносач, военен самолет и редица специални ефекти.
6. „Black or White” на Майкъл Джаксън (1991 г.) - 4 млн. долара
Всяко видео, което включва танцуващия „сам вкъщи“ Маколи Кълкин, супермодела Тайра Банкс и безброй визуални ефекти е изключително скъпо. Това доказва Майкъл Джаксън с клипа към емблематичната песен
„Black or White”.
5. „Bedtime Story” на Мадона (1995 г.) - 5 млн. долара
Заснемането на видеото е отнело около 6 дни, но седмици са били нужни на екипа да завърши уникалните дигитални ефекти. Всичко това е довело до разходи за 5 млн. долара.
4. „Express Yourself” на Мадона (1989 г.) - 5 млн. долара
Още едно място в класацията се отрежда на кралицата на поп музиката Мадона. Видеото към песента „Express Yourself” носи на изпълнителката награди за най-добра режисура и синематография.
3. „Die Another Day” на Мадона (2002 г.) - 6,1 млн. долара
Видеото е вдъхновено от екшън сцените от филма за Джеймс Бонд „Умри друг ден“ (Die Another Day) и включва редица специални ефекти и реалистична борба между „добрата“ и „лошата“ Мадона. Всичко това
й струва около 6,1 млн. долара.
2. „Work B----” на Бритни Спиърс (2013 г.) - 6,5 млн. долара
Най-съвременното музикално видео от тази класация е на Бритни Спиърс. То включва завидна хореография, честа смяна на локациите, скъп гардероб и появата на скъпо Ламборджини. Наличието на много
специални ефекти допринася допълнително за сумата от 6,5 млн. долара.
1. „Scream” на Майкъл Джаксън и Джанет Джаксън (1995 г.) - 7 млн. долара
Най-скъпото видео на всички времена е към песента „Scream” на Майкъл и Джанет Джаксън. Клипът включва много специални ефекти, което главно допринася за огромната сума за заснемането. Видеото печели награда за „Най-добра хореография“ през 1995 г.